May 29.

Jag bedriver ju trots allt en liten blogg här.. Men shit jag är ju inne i djävulsveckan, som jag kallar den, med smockfullt av plugg. Så det är väl förståeligt att jag inte bloggat på ett tag, I guess. 
 
Förra veckan var en lite jobbig vecka, med tanke på att jag gick runt och saknade min Ludwig, var småstressad över det mesta och jag hade en dag som var sämst på länge - torsdagen. Då hade vi matte nationellt prov och det är så gryyymt segt, sedan var jag tvungen att fixa passepartout-ramar till mina bilder, och damn det var svårt.. Jag gjorde helt fel så läraren blev nästan lite pissed på mig tror jag, fuckade upp det totalt kan man säga. Höll på några timmar och tillslut blev det ok. Men jag mådde inte bra, det var inte kul, hmpf.
 
Senare under dagen kom Lee till mig, det var ju trevligt i alla fall, men därefter fick jag in en jäkla flisa i foten från vårat trägolv här hemma i stan. Gosh, det kändes. Sedan gick vi på animationsfestivalen och tittade på häftiga filmer, det var ju också trevligt. Men sedan när vi kom hem skulle vi undersöka min fot och fuck, jag skrek och lipade som om jag skulle föda barn, seriöst; "ser du den? Är den ute snart? OMG. AAAAAAHH!". Det både såg ut och lät så, antar jag. Höll på med nål osv och sedan kom far och skulle försöka han med. Hände inget. Under fredagen gick jag till skolsköterskan och hon pillar med en kanyl upp hela området, men utan att finna någon speta. Men så i måndags efter skolan när jag kommer hem, är jag tvungen att pilla lite för det ömmade ju fortfarande, och då plötsligt stiger en bautaspeta upp mot skyn! Si sådär 2 cm lång. Så jäkla vidrigt!! Den bara glider ut av sig självt, och oh jag hade velat se min egen min där, haha. Den hade jag gått runt med på släktträff under hela helgen, blah. Lite infekterat var det ju. 
 
Var så underbart att träffa älskling igen när han kom hem i fredags, ååh. Blev upphämtad och drog till honom i fredags kväll när de kom från Norge, där han tydligen haft det piss som han sa, darling! Vi skulle på hans släktträff på lördagen, släkt från hans farmors sida. Massvis av stockholmare i smålandsskogarna, vi bodde på ett mysigt hotell i Örserum och hade trevligt med gott käk, allsång och umgänge från lördag till söndag. 
 
Idag gjorde jag en redovisning för klassen, om modernismens litteratur, med Amanda och Sabina. Fasar alltid lika mycket, jag lider faktiskt av ganska grov glossofobi har jag kommit fram till, vilket innebär fobi för att tala inför en grupp människor. Jag kan ha svårt att prata inför några få människor till och med, tycker det är jobbigt. Men när jag ska ställa mig inför klassen sådär så får jag maxpuls, kan se mitt hjärta dunka under tröjan, som att det skulle explodera vilken sekund som helst; det är lite sjukt. Mår dåligt bara jag tänker på sådana situationer. Ändå tycker jag att det kan vara kul när jag är igång och till och med "spexa" till det lite, men jag har en rädsla för det och den kommer nog inte försvinna i första taget. Tycker det är så jobbigt, men jag antar att jag inte klarar pressen riktigt; man har ju en viss press på sig att framföra något så bra som möjligt liksom, där och då. 
Well, det gick nog ok idag tror jag. Känslan nu när det är över är lite fantastisk, hehe.
 
Ludwig kom till mig runt fyra igår och vi åt middag ute, Ludwig hade ju lovat mig det när han kommit hem från Norge. Finaste. Det blev planka tillslut, woop så gott! Sedan gick vi hem och tittade på film, Evil Dead II, på en projektor som lös upp min vägg! Pappa hade med en hem. Åh, juste, jag somnade ju mot slutet av filmen så jag måste kolla vad som hände nu i efterhand, haha typiskt. Den var i alla fall cool, komisk och cool och lite, lite äcklig ibland, hahaha.   
Vår uställning på muséet körde igång idag. Mitt rymdtema är fint upphängt, är ganska nöjd ändå. Min oljemålning blev ju riktigt fin tillslut, tack vare min guru Lee som guidade mig igenom i princip hela, men jag kan ju inte tekniken så måste ju lära mig!
Ludwig mötte mig efter svenskan och då knallade vi till muséet. Skulle sitta vakt med Daniel under bildlektionstiden. Sedan kom även Ellen och Lee för att titta. Sedan väntade vi på att stänga igen ute i solen allihop, trevlans. Och därefter var Ludwig och Lee pizzasugna så vi drog till närmsta pizzeria och jag delade pizza med älskling. 
 
För långt inlägg, yes. 
Peace.
 
Här har vi spetan, har fingret för att jämföra med. GAH.
 
Bildtillvalets konstutställning i torkladan på museigården. 
Här har vi mitt tema Yttre rymden.