En tripp till Östergötland.

Alltså jag bloggade faktiskt idag, tekniskt sett - fast det funkade inte. Åkte tåg så det var väl ingen bra mottagning just då. Fast jag gillar inte blogg.se-appens funktioner, eller ja - den har ju typ inga så finns inga direkt funktioner att ogilla.. Verkar inte fungera att posta bilder heller, står bara att det är fel format typ, och bildlösa inlägg är ju tråkiga inlägg. Eller, det behöver väl inte vara så men jag har bara vanan att alltid lägga upp bilder i mina inlägg; få lite utav en helhet och inte bara en massa ord. Dock har jag inte alltid bilder som passar bra med texten, men jag försöker ändå få ihop det på nåt sätt. 
 
Tänkte nu berätta om min tripp till Linköping, och även Norrköping där jag hälsade på brorsan och Karin. 
Min bästa Ludwig guidade mig till Nationernas Hus där uppropet var. Han satt på jobbet och hade rast, och då tittade han på Google Street View och sa precis hur jag skulle gå. Det var ganska många reserver där, och jag var så jäkla nervös. Trodde för en stund att jag verkligen skulle komma in, för det var många Linköpingsreserver som kom in i Linköping som hade blivit antagna till Norrköping men som hellre ville gå i Linköping. Men icke! Jag hade inte riktigt fattat det där med urvalsgrupperna, visste knappt vilken jag själv var i. Låg inte så jättebra till tydligen. Men som sagt var, det är inte hela världen, jag kan ju söka till våren igen och jag kan ju även göra högskoleprovet nu i oktober - för att förbättra mina chanser, alltså. 
 
Tog alltså tåget till Norrpan sedan, kände att det var dags att se hur de hade fått till det, var evigheter sedan jag var där sist. Jag köpte mig med ett nuggetmål från Max på vägen hem dit, satt fint då jag var svinhungrig. Det var bara Karin hemma då Johannes jobbade sent igår - han både öppnar och stänger Jack & Jones-butiken på måndagar tydligen, tufft alltså! Karin och jag pratade en stund, vilket var jättemysigt, och sedan tittade vi på Avatar i 3D, fett! Dock somnade jag en bit in i filmen, blev grymt trött. Bestämde mig för att sova över där till idag, så att jag hann träffa brorsan lite också! Vi åt mat när han kom hem och tittade på en skön rulle, Four Lions. Eller den var ju ganska hemsk egentligen.. Men ah, sådär random och allmänt skön liksom. 
 
Har idag tittat på näst sista avsnittet av True Blood, joggat och kört lite styrka hemma efteråt, samt handlat lite gott, nyttigt stuff: turkisk yoghurt, gojibär, passionsfrukt och mango. Älskar verkligen sån fet yoghurt, antingen turkisk eller grekisk, med lite godsaker i. Hade valnötter, gojibär och passionsfrukt i innan, riktigt smarrigt - och nyttigt! Gillas starkt. 
Imorgon har jag lite att stå i, så det är nog bäst jag kommer i säng snart, känner mig ganska trött dessutom. Är sååå exalterad över klippningen imorgon!! 
 
Peace out, dudes.