Christmas week.

Hej bloggen!
 
Då var julveckan kommen, mysigt mysigt!
Vi skulle vara hos mamma och Gunder igår klockan två för att äta julmiddag, så när jag kom till stan en stund före halv två igår, hämtade mormor och morfar upp mig på stationen och så åkte vi ut till vischan. Vi drack lite glögg när vi kom dit; Blossa 14 som är en ljus glögg, med vita russin och mandlar i - så festligt! Och åt ädelostfyllda daddlar, mamsen är så pysslig! 
De bjöd sedan på världens julbord som bestod av allt man kan tänka sig på ett julbord, i princip, och de hade gjort väldigt mycket från grunden. Wow! Blev verkligen proppmätt. 
 
Vi öppnade även lite julklappar. Jag var lite ivrig att ge mamma sin parfym, som hon fick från David och mig. Det var så att min cellolärare Monica hade den parfymen (en från Yves Rocher), och jag tyckte alltid att hon doftade så ljuvligt varje gång jag mötte henne. Hade tänkt att den skulle passa mamma, tror den påminner en parfym hon haft förr och hon hade ingen parfym i sin ägo nu, och har inte haft det på ett tag vad jag vet. Så jag var alltså tvungen att beställa den till henne för ett tag sen, kom på den lysande idén att ge den till henne i julklapp. Och det bästa var ju att hon gillade den, mycket. Sicken tur! Kändes bra att ha en genomtänkt julklapp, så att säga. Så dumt att bara köpa en massa onödigt strunt bara för att man måste ha nånting att ge bort inslaget i papper - det är en sån galen hysteri kring det.
Av mamma och Gunder fick Ludwig och jag ett presentkort på Ikea (YAY!) och jag fick även blåbärsdoftande kroppsprodukter (hon känner ju mig, mina kära mor) från märket I love... (ja, det är tre punkter efter sådär, knasigt). Blev en jäkla massa parenteser där också, ja, haha!
Av mormor och morfar fick vi en svart, typ medelstor duk som morfar hade broderat en massa färgglada blommor på, såå fin! Himla gulligt.
 
Jag sov hos mormor och morfar till idag (och ska även göra det inatt), och i dag på förmiddagen hjälpte jag mormor att handla på Willys, samt även att välja lite nytt smink på Lindex. Därefter träffade jag mina goa, kära vän Amanda, den av mina Amanda-vänner jag känt längst, alltså, så det inte blir några missförstånd, hehe. Vi gick och åt buffé på Sunrise (saknat det!) och pratade massvis. Supermys att träffa henne igen! Gick hem till henne och hängde lite där sedan, och för en stund sedan kom jag tillbaka till morföräldrarnas place, och vi har ätit middag och nu sitter vi framför varsin tv, haha. Jag kollade nämligen på Historieätarna förut, och de såg nåt annat där nere. Men nu ska jag nog knalla ner och umgås lite med dem igen, för imorgon åker jag vidare - till Nässjö. 
Hoppas på att träffa den andre Amanda, min klassis från humanist och trogne, intelligenta vän, för hon har kommit hem från USA (där hon jobbar som au pair) för att fira jul nu. Ludwig berättade att hon hade skickat ett julkort till mig som han läste upp för mig, och hon ville gärna ta en kaffe. Får se om hon kan imorgon, vore riktigt lovely att få höra om hur hon haft det!
 
Peace out!