Den 20 december 2014.

Goddagens, bloggen!
 
I dag är Ludwig iväg och jobbar, och jag vaknade upp typ en liten stund innan 8 och var pigg - så jag gick ut och gjorde honom sällskap. Efter en stund hörde jag mobilen ringa, och det var från Fridhäll där de undrade om jag kunde hoppa in och jobba. Jag har ju inte jobbat på hela veckan, vilket jag tyckt varit lite konstigt då jag liksom fått jobba minst två ggr i veckan sedan jag började där i oktober. Men de har väl antagligen inte haft så stort behov nu, av nån anledning. 
Well, jag ska hoppa in och jobba mellan 12 och 20 idag, så det blir några timmar. Lite surt bara att Ludwig kommer hem typ fem idag - medan jag är på jobbet, och imorgon ska jag åka till Eksjö vid elvatiden.. Ludwig ska jobba i början av julveckan så han kommer inte till Eksjö förrän tisdag kväll. Har lite ångest över att vi inte kommer ses mycket över julen nu, för vi firar med våra respektive familjer; jag hos pappa och Lotta i Nässjö och han i Hult. Jag har separationsångest, fast det kanske redan berättat? Har så sjukt svårt att separeras från människor jag älskar, även om det kanske bara är några dagar.. Lite småtöntigt, men jag kan inte hjälpa det. 
 
Åh, det snöar ute nu, och jag har satt på min jullåtlista på Spotify. Julkänslor for realz! Verkar som att det ska bli flera plusgrader på julafton, och det är fasen sjukt att det är så milt som det är nu! Bådar inte gott, alltså, om man tänker på hur drastiskt klimatet har förändrats på senare tid. Dock är det ju skönt att slippa den bitande kylan, i och för sig..
Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan ska jag dra till jobbet alltså.
 
Peace!
 
Det här är egentligen en video jag postade på Instagram, på hur snön faller och i bakgrunden spelar jag White Christmas med Erasure.