21/7

Hej le blog. 
 
Uhh, det var så trist att jobba hela helgen när Ludwig var hemma, och då hans familj gjorde så roliga saker som jag inte kunde vara med på - de var på Skara Sommarland igår osv; fast jag har i och för sig inte råd att göra sådana saker nu. På fredag får jag lön! Gah, awesome!! Blir spännande att se..  
Men i fredags var vi ju lediga båda två, och då träffade vi Anton och fikade i hans trädgård och snackade om hur snabbt den tekniska utvecklingen går och om olika teorier kring det, intressant. Sedan tittade min älskling och jag på film och myste innan han åkte hem till Hult. Vi kollade på typ halva Watchmen i torsdagskväll då han kom hit så vi kollade färdigt på den, och den var så jäkla häftig! Gillade kontrasten mellan de snygga, coola hjältarna och den ganska brutala storyn, så att säga.
 
I lördags jobbade jag dag, och efter jobbet hade jag tänkt ta mig ut till Hult - men jag hade dessvärre tagit fel på tågtiderna så det blev tre timmar senare än jag tänkt. Det var surt, jag hade kunnat hänga med och bada med syskonen men det hann jag inte då alltså. Har bara badat en gång i år! Får bada i havet på fredag dock, sweet! (eller nä, det är nog ganska salt) Men vi hade mysigt, spelade Towerfall, käkade grillat och sådär, senare kom pappa och hämtade mig. 
Igår jobbade jag hela dagen, hade delad tur så jobbade mellan 7 och 11 och sedan mellan 4 och 10 igen. Däremellan chillade jag bara, åt tacorester (lagade 1 kg köttfärs i fredagskväll så har ätit en del tacos nu, hehe), fikade med mandelkubbar och dammsugare och tittade på första avsnittet av BBC-dokumentären Africa på Netflix - som var heeelt fantastisk! Kollade andra avsnittet idag, eller inte hela då jag somnade i slutet. Men ser så fram emot att se allt, hur många avsnitt det nu är. Afrika är ett fascinerande land.
 
Har nu duschat efter dagens lugna jobbpass, vilat en knapp timme och snart ska jag möta upp mina vänner, Amanda, Agnes och Josefine, för att gå och handla mat och ha en trevlig kväll med dem här hemma hos mig; var ett tag sedan vi fyra hittade på nåt ihop! Blir till att göra hemgjord pizza, samt spela sällskapsspel och kanske även se nån film och vi känner för det. 

Peace!

Några av mina senaste pics på Instagram (jag är lite besatt av Instagram, än):