July 30.

Hallå där bloggen!
 
Vad kan jag börja med, står lite still i skallen typ. Får helt enkelt kolla in förra inlägget och se vad jag berättade om då, så får jag följa upp det liksom - som jag brukar göra, hehe. 
 
Men ja, sedan i torsdags förra veckan, vad har jag då hittat på? Jo, i fredags skulle ju egentligen David och jag ha åkt till Lysekil, men det visade sig att mamma var tvungen att börja jobba igen (på semestern) så vi hade ingen skjuts från Gbg till Lysekil. Istället bokade vi nya biljetter till Göteborg i lördags, så vi åkte bara dit och gick på Liseberg med pappsen. Kom dit runt två och möttes av fader vår på stationen. Till Liseberg kom vi väl vid tretiden och vi gick direkt och käkade, på Järnvägsrestaurangen som var ett riktigt trevlig ställe med väldans god mat!
Vi åkte bara tre karuseller dock, och de var Lisebergsbanan, Spinrock och Helix - den nya, awesome berg -och dalbanan. Helt galen men den var verkligen värd den en timmes långa kön vi stod i för att få åka den. Det började ju ösregna efter ett tag, och åska! Så vi stod och tryckte med en massa människor under ett tak en stund, för att sedan gå och köpa regnponchos och dra och byta om vid bilen. Lite surt!
Sedan spelade vi på lite hjul, och jag vann både 2 kg Toblerone och 2 kg M&M's. Vilken lycka alltså! Haha. Kan säga att David hjälpte mig att välja nummer på M&M-hjulet, så det var ju tack vare honom jag vann där. 
 
När vi åkte hem från Liseberg vid tiotiden, blev jag skjutsad till Ludwig i Jönköping. Vi hade planerat en mysdag på söndagen då vi gick på A6 och IKEA. Vi båda handlade jeans inne på Carlings, och jag är helt frälst vid mina nya Dr. Denim-jeans; de sitter som en smäck och är hur sköna som helst! De är gjorda i 95% bomull och är suuuperstretchiga, skönare jeans finns nog inte - fantastiskt. Sedan gick vi lite på IKEA för att titta på lite möbler och inredning till vår framtida lya, vill köpa en massa nu nu nu!! Kollade förresten på lägenheter ihop på kvällen sedan, och vi hittade ett superfint torp en liten bit utanför stan, ååh.. Hade verkligen en supermysig dag!
Jag åkte med tåget hem på måndag morgon då Ludwig började jobba vid tio, och jag började vid fyra. 
 
Imorse försov jag mig. Fick ett extrapass igår då planeraren ringde mig, men imorse när jag vaknar och tittar på klockan, så är den åtta. En tjej i min grupp hade ring mig två gånger, men jag sover ju inte med ljudet på då jag är så lättväckt och inte pallar vakna av alla aviseringar. Men jag klädde på mig snabbt och drog iväg illa kvickt till kontoret och pratade med planerarna, och de hade ju löst det så att en annan hade tagit över min "rad" som de sade. Så det var ju bra, men synd bara att jag sumpade mitt extrapass, blöh. 
Fick alltså vara ledig ändå idag, hehe. Visste dock inte vad jag skulle hitta på först, hade lite olika idéer. Men jag har saknat mamsen så mycket så jag ringde henne och hörde om jag kunde komma ut idag. Tydligen skulle Gunder äta med mormor och morfar på golfen, så jag hängde med dem och åt raggmunk där. Trevlans ju! Sedan åkte vi hem till morföräldrarna där jag hade min cykel och därefter cyklade jag och handlade snygga träningskläder på rean på Intersport, och sedan hem för att packa ihop lite stuff att ha med mig till mamma som hämtade mig och Gunder efter jobbet. 
 
Har inte gjort nåt speciellt ikväll, utan bara umgåtts, ätit och pratat och sådär. Mamma och jag gick en promenad bort längs vägen också, en powerwalk då mamma gick så himla snabbt, haha. Men det var skönt! 
Nu ska jag lägga mig och sova, nyduschad i en renbäddad säng - sweeeeet! Imorgon ska jag hänga med pappa och Lotta till Gränna, mysigt!
 
 
Åt sushi till lunch på SOYA på A6. Fick dock inga rullar då de inte hade med crabfish, utan bara med räkor och annat, och jag tål ju inte skaldjur. Crabfish är ju fejkad krabba typ, gjort på fisk liksom.
 
<3
 
Köpte lite höstkläder i Jönköping, kan man väl säga. Ett par svarta Dr. Denim-jeans och en röd sweatshirt på rean på H&M. Plus en tischa och roliga strumpor med frukter på, hehe.