A list of what I'm looking forward to.

Jag tänkte lista lite saker och ting som jag verkligen ser fram emot i mitt liv inom den närmsta framtiden. Det är både lite mindre saker men också en del större saker som förmodligen kommer förändra mitt liv till en ganska hög grad. Jag blir så exalterad när jag tänker på allt; det känns så fint att ha allting framför sig, samtidigt som man inte vet hur någonting verkligen kommer att bli - och det är det som är så spännande!
 
1. Det jag ser allra mest fram emot är ju att flytta ihop med min Ludwig! Vi pratar mycket om hur vi längtar, och mina inredningsdrömmar är stortartade! Haha.. Jag längtar verkligen tills jag får inreda ett eget hem - precis hur jag (och även min älskling såklart) vill. Och det ska bli så fint att börja vårat riktiga liv tillsammans - det är så stort. 
 
2. Jag har blivit så enormt taggad på att utbilda mig till sjuksköterska nu! Från början var jag inte alls inställd på att plugga vidare nu i höst, utan jag har varit så skoltrött att jag nästan gett upp (eller inte riktigt kanske) och verkligen sett fram emot ett sabbatsår efter gymnasiet. Men nu när jag sökt så känns det ganska rätt, så jag borde nog köra nu ändå (om jag kommer in då alltså). Känns som en lovande karriär.
 
3. Att resa! Det är någonting som ligger extremt högt upp på min lista kan jag säga. Det är en av de saker som gör mig mest exalterad - att tänka på resor till alla världens hörn som ger mig möjlighet att upptäcka nya kulturer, vackra naturplatser och att träffa och lära känna intressanta människor. Wow..
Har så många drömresmål, det finns ju så mycket att se och upptäcka i denna värld och som jag ska upptäcka! 
 
4. Att utveckla mig själv inom olika områden. Jag vill lära mig att laga mat, att skriva bättre, att måla bättre, lära mig spela fler instrument, att förstå människor ännu bättre och bli mer självsäker och våga mer - våga testa mina vingar. Vill helt enkelt lära känna mig själv bättre också, finna mitt verkliga jag. 
 
5. Jag vill gå på massor av festivaler och vara med om otroliga musikupplevelser som jag seeeent kommer att glömma. Musik är ju livet. 
 
6. Att tjäna pengar, såklart! Så att man kan göra lite mer roligheter i livet - leva lite mer liksom. Allting kostar ju i princip. Och har man en god ekonomi så mår man ju bättre. Jag vet redan nu hur jobbigt allt känns när pengarna bara rullat iväg och kontot står helt tomt, inte kul - man blir ju så begränsad.
 
7. Att bilda familj är nåt jag tänker på väldigt ofta och nåt jag längtar till gaaanska mycket. Men samtidigt vill jag ju utbilda mig och skaffa ett fast jobb först - för ekonomi är ju liksom prio ett när man har familj och barn. Jag har till och med kommit på vad jag vill att mina barn ska heta, hehe.. Vill ni höra? Jo, om det blir en tjej så skulle Vega eller Nova vara fint, och om det blir en kille så skulle jag gilla Leo, eller kanske Teo (lite liknande så båda funkar fint). Men Ludwig kommer nog få döpa killarna då han har två killnamn han gillar, Dexter och Kevin. Men som sagt - det lär inte bli än på ett ganska bra tag, kanske om sisådär sex, sju år kanske. 
 
8. Att skaffa maaasssvis med erfarenhet inom lika områden. Tidigare idag satt Ludwig och jag ute och pratade, och då kom vi fram till att jag ska designa möbler. Eller i alla fall att jag kan ha det som en hobby liksom. Jag tittade på ett stort fågelbo som några skator byggt i ett vildfläderträd i trädgården, och sa att det vore fint att plocka bort det och göra det till en lampa, hehe. Det vore i alla fall hur kul som helst! Jag kan designa dem och sedan kan Ludwig göra grovjobbet och snickra ihop dem, som jag sade. Haha, vet inte riktigt om han gick med på det dock. 
Men det är mycket jag vill testa på, tänker verkligen inte begränsa mig inom ett enda område - aldrig! Jag skulle bli för uttråkad. Jag har länge haft författardrömmar och har skrivit noveller så länge jag kan minnas. Det vore riktigt kul att skriva ihop en bra novell (som säljer) nångång!
 
9. Att leva ett bra liv. När det gäller träning skulle jag jättegärna testa på bland annat thaiboxning och body comat, vore skitkul! Och yoga har jag alltid velat börja med men inte riktigt tagit tag i. Jag ser fram emot att leva ett långt, fint liv med mycket god mat, och mycket skön träning, samt amazing upplevelser. Simple as that!
 
10. Att umgås med människor, helt enkelt. Människor som får mig att må bra, som inspirerar mig, som får mig att skratta och som gör livet lite mer värt att leva. Jag älskar människor, människor är så intressanta.