Our home - pics.

Så, nu tänkte jag ta och visa upp hur vi bor här i vår lägenhet - på begäran, alltså. 
Som sagt, vi är inte helt nöjda än, även att vi ju kommit i god ordning och så, men vi tar helt enkelt lite i taget.
 
Favoritrummet är helt klart vardagsrummet! Ser fram emot att köpa en stor palm att ha i hörnan bakom fåtöljen, skulle passa så bra där och det var faktiskt Ludwigs mor som kom med den idén.  
Vi har en väldigt liten tv just nu, Ludwigs gamla, men vi håller på att spara till en fet oled-tv. Är SÅ pepp på den! Längtar!! Kommer ta ett litet tag innan vi kan köpa den dock.
 
 
Det vi mer ska göra i vardagsrummet är att sätta upp tavehyllor på den enorma väggen bakom teven. Vi ska ha en massa filmplanscher och grejer. Vi ska även skaffa en golvlampa, samma variant som taklampan, och den ska stå på andra sidan soffan (där ångstrykjärnet står borta i hörnan, typ där).  
 
Här ser ni alltså hallen, och nu kan jag förklara planlösningen lite. Jo, dörren ni ser leder in till badrummet. Inte så mycket att visa tänker jag, som sig bör finns där en toastol, en dusch och ja, ett handfat. Ganska fräscht badrum måste jag säga. 
Till vänster om badrummet är vardagsrummet, och därifrån jag står och tar kortet, ligger köket, och direkt till vänster när man kommer ut från köket ligger sovrummet.
 
Här har ni vårt kök, med de hemska gula tapeterna som jag stör mig så mycket på, hehe.. 
Så inom den snara framtiden blir det alltså till att måla/tapetsera om där! Ska även skaffa fler köksstolar så att vi har flera, sex stycken vore ju bra. Vi fick ta över farsans köksbord när vi flyttade, är så tacksamma till honom; vi fick ju både soffan och bordet, plus en hel del andra prylar. Bordet tog vi över av hon som bodde i vår lägenhet innan oss i Eksjö, hehe. Well, jag skulle vilja ha svarta stolar, eller typ svartbruna. Gillar inte vitt möblemang.. Jag är väldigt anti vit inredning av nån anledning. 
 
Sovrummet, med en obäddad säng. Sorry, jag pallade inte bädda bara för att ta ett foto, hehe.. 
Det vi har kvar att fixa här, är att skaffa sängbord samt köpa andra gardiner. Det blir så mörkt med de svarta panelgardinerna, och de täcker fönstret för mycket. Är sugen på ett par petrolfärgade med öglor.
Dessutom är jag väldigt sugen på att köpa en tapestry med rymdmotiv att ha över sängen. Såg en fin på Urban Outfitters som jag är sugen på.
 
#1 - - Matilda:

Vi har i princip exakt likadana stolar fast i svart som vi har i förrådet då vi köpt nya, ni kan få dem om ni vill så slipper vi slänga dem! Kan dock erkänna att skruvarna undertill kan bli lösa, därav att vi köpte nya :)

Svar: Haha, vad glad jag blev, typ superexalterad :D Det är nog inget problem med skruvarna, så vi tar dem mer än gärna! Gud vad snällt.
Förresten, vad fin blogg du hade! Riktigt proffsig, och jag gillar din stil :)
Ester