Högskoleprovet - done!

Hey!
 
Woaah, har jag inte bloggat på en heeel vecka?! Dåligt. Hehe.. Dock har jag haft lite fullt upp, kan man säga; har faktiskt varit i Eksjö två gånger denna vecka, samt även gått bredvid på äldreboendet jag ska börja jobba på under två dagar - i tisdags och i onsdags, vilket kändes bra! Trevligt ställe måste jag säga. Ska gå bredvid en till dag, vilket blir imorgon, och sedan får jag lägga mig tillgänglig osv, så får vi se!
 
I onsdags tog jag tåget mot Eksjö där jag möttes av mamsen min. Hon hade skjutsat sin chef till tåget där så då hämtade hon mig när jag kom med tåget, då vi planerat att jag skulle komma ut till dem och ha det mysigt. Haha, gud vad jag hade det chill där alltså! Mamma tände en brasa, vilken jag sedan slog mig ned framför i fårskinnsfåtöljen med en Mariestad och bara njöt för fulla muggar, medan mamma och Gunder gjorde i ordning älgsfärsbiffar i köket. Jag var grymt jäkla trött så jag däckade även i soffan en stund och låg och dreglade där, haha.. Ni anar inte hur gött jag hade det!
 
På torsdagen åkte Gunder och jag till deras jaktstuga en ganska bra bit iväg då man åkte igenom en massa olika län, bl.a Östergötland och Kalmar län. Vi kollade läget och sedan kastade vi ut bröd till vildsvinen; bröd som de fått från Ullared tror jag Gunder sa, som de alltså hade slängt bort - även att det inte hade gått ut då ens. Fan vad dåligt alltså, att de ens gör så - slöseri som fan. Lite senare åkt mamma, Gunder och jag med Jaga till veterinären i Jönköping där hon fick röntga sina höfter då hon har varit lite halt ett tag nu, så de ville kolla henne. Dock var det typ ingenting visade det sig på röntgenbilderna, bara typ nån liten inflammation eller nåt. Men det var lite häftigt att vara med och röntga henne, mamma och jag fick på oss förkläden och grejer, och sedan fick vi hjälpas åt att hålla i hennes ben i olika vinklar. Jaga satt upp när hon sövdes och när det började verka så liksom bara föll hon ihop bara sådär, vilket var lite kul, och sköterskan sa att det gick ovanligt fort. De skjutsade alltså hem mi efter besöket där, det var ju lite passade alltså. 
 
I fredags åkte jag till Eksjö igen. Åkte hemifrån vid nio redan då jag hade planerat med mormor och morfar att komma till dem lagom till lunch och äta med dem. Jag sov hos dem natten till lördagen då jag skulle skriva högskoleprovet igår, så blev även bjuden på gourmetmiddag senare - oxfilé. Lyx! Vi åt smarrig paj till lunch, och då var även David där. Han stannade till fikat, och sedan hängde jag med honom hem då jag skulle ladda ner The Sims 4. Ludwig köpte det till mig! Så jäkla underbaaaar! Jag gillar det, det är najs. Har såklart gjort Ludwig och mig, hehe, det är så skoj!
 
Högskoleprovet då.. Jo, det var svårt som fan. Hehe, men jag gjorde mitt bästa och jag hann med att svara på precis alla uppgifter, vilket jag är stolt över. Och när jag kollade mina poäng igår kväll, blev jag faktsikt positivt överraskad. Okej, det var ju inte bra, men det prov som var utprövningspasset, presterade jag allra sämst på. Sån jääääkla tur alltså, jag är så glad!! Haha. Det var ett matteprov, så vi gjorde alltså hela tre matteprov. Blev ganska förvånad över att jag klarade det sista matteprovet så bra som jag gjorde; fick hela 16 poäng av 40, haha! Jag är nöjd, för matte är ju ändå inte min starkaste sida.
Blev sedan hämtad av far min, och även David för att åka till Nässjö och äta middag med Lotta och Alex. Sedan tittade vi på Så mycket bättre och efter det tog jag tåget hem. Var så himla segt då jag fick vänta i Jönköping i nästan en timme innan det gick en buss hem till Månsarp. 
 
Yes, myyycket text, men hade ni förväntat er nåt annat? ;) 
Peace!
 
 
Ser ni likheten? Min frilla fanns dock inte, fanns väl liiite liknande men denna var fin. Har dock gjort en ny gubbe nu då det laggade när jag färdig med denna, blev typ en annan gubbe istället, haha..