Favorites of 2015.

År 2015 närmar sig sitt slut och jag tycker nog att detta år är ett av de år som gått allra snabbast av alla år jag levt. Det kan ju bero på att jag pluggat det här året och att kurserna är så intenstiva och flyger förbi som bara den. 
Men det kan också bero på att jag bott ihop med min älskade Ludwig hela det här året och jag tycker att det är så jäkla underbart att bo med honom. 
Eller också så beror det på att det släppts både väldigt bra musik, bra filmer och serier och bra spel imo det här året. Kan ju också vara en blandning av alla de nämnda faktorerna som gjort att jag tycker året gått fort, i och för sig.
Tänkte i alla fall skriva vilka mina favoriter inom kategorierna film, serier, musik och spel är här nedan. Enjoy! 
 
FILM
 
Star Wars: The Force Awakens var så jäkla episk och har i princip allt enligt mig. Jag gillar allt med den filmen! Jag menar, det var så mycket feeling att få se alla gamla karaktärer och att få uppleva hela grejen i en helt ny film. 
Ant-Man tyckte jag var så jäkla häftig! Lite annorlunda superhjältefilm med tanke på hans storlek, haha. Tycker den filmen har många balla scener!
The Martian var också en film jag verkligen gillade. Den var riktigt bra gjord och väldigt intressant. Matt Damon spelar ju så bra!!
Mad Max: Fury Road är en annan film på min topplista. Jäklar vad den filmen är COOL! So much awesomeness. Diggar verkligen stilen på den filmen!
 
SERIER
 
Daredevil. Shiiit vilken cool superhjälte han är alltså! Avgudar honom. What else can I say.. Det är en riktigt bra Marvel-serie, så se den om ni inte gjort det! Yeah. 
Rectify som handlar om en man som hamnade i finkan när han var tonåring och kommer ut när han är 40. Man vet inte om han är skyldig eller inte så storyn kretsar kring bl.a. utredningen men också om hur han ska hitta sin plats i samhället, vilket är riktigt intressant att följa. 
Tyrantvilken handlar om en man som flytt ifrån sin diktatorfamilj i mellanöstern till USA där han jobbar som läkare. En dag återvänder han hem för att gå på sin brorsons bröllop och då händer det grejer som får hans familj att stanna kvar längre än de tänkt.. Grymt spännande serie!! 
 
MUSIK
 
Currents - Tame Impala. Älskar soundet som är rätt så typ sjuttiotal på nåt sätt, känns lite retro. Varenda låt har nåt alldeles speciellt och albumet känns verkligen enhetligt då det liksom finns som en röd tråd genom det - låtarna hänger samman på nåt vis. 
Magnifique - Ratatat. Alltså Ratatats sound är bara så jäkla coolt! Så exceptionellt. Gillar varenda låt även i detta albumet. En jäkligt bra mix med både lite mer chill låtar och lite mer ösiga låtar. Me gusta mucho! 
Och nåt som är rätt kul är att båda dessa album släpptes exakt samma datum - den 17e juli. 
 
SPEL
 
Until Dawn är nog det bästa spelet jag kört i år. Så sjukt bra spel! Det har en bra story, det är väldigt välgjort och snyggt och det är riktigt spännande. 10/10! 
Animal Crossing: New Leaf då det är så himla mysigt! Älskar att det är så fyndigt och jag blir allmänt glad av att spela det.
Game of Thrones. Tyckte nog om den sista episoden mest. Spännande story och intressanta karaktärer. Men om man jämför stilen så är det ju inte alls lika snyggt som Until Dawn (lätt att man jämför då de båda är point- and click games) men det är ju ändå bra gjort liksom.