150327 - Night.

Hej, bloggen!
 
Nu har det gått en vecka sedan sist jag bloggade, konstaterade jag. Höll på att skriva pluggade istället för bloggade först - vilket alltså är anledningen till att jag inte bloggat på en vecka, hehe. Var det där konstigt formulerat, eller förstod ni? Haha, well!
Jag hade tenta imorse, så de senaste dagarna har bestått av en heeel de plugg. Har verkligen råpluggat..
Tentan kändes väl inte jättebra, ganska kluriga frågor och så, men det kändes inte helt förfärligt heller. Spännande att se hur det går; omtenta på denna kurs vore ganska surt då den är så pass stor, men får hoppas det går vägen ändå. Förresten, fick tillbaka våran förra tenta häromdagen, som jag alltså inte klarade, och jag var ett poäng ifrån att få E på den!! En aning segt, ja, men är det omtenta som gäller så är det.. Dang it!
 
I lördags åkte vi till Nässjö för att fira farsans födelsedag i förskott, då han fyllde i måndags.
Johannes och Karin kom dit också, samt även David, och vi hade riktigt mysigt! Åt jättgod lax och sedan drack vi gott och hade allmänt myselipysigt innan vi tog tåget hem igen. David hängde förresten med oss hem för att slagga hos oss och nörda loss med Ludwig under två dagar, hehe.
I söndags kom min kära vän Amanda till Jönkan, Amanda från min humanistklass alltså, och när vi möttes hade hade hon en bukett lila tulpaner till mig i handen då hon inte hade fixat nån inflyttningspresent, som hon sa. Hon är så rar, den tjejen, en riktig pärla! Hon kollade in vår lägenhet och sedan gick vi på jakt efter ett (öppet) café här i krokarna. Det var ju söndag, men tillsut hittade vi ett på en hörna. Hade en väldig trevlig pratstund, det är så härligt när man liksom känner att man får ut nåt av att samtala med människor!
Johannes och Karin kom även de till Jönköping för att hälsa på oss i söndags, och lite senare kom Simon och Denise med deras vovve Luna - då de skulle lämna av Luna här. Kul att få visa alla hur vi bor, och vi hade det väldigt trevligt med goda burgare från Munchies. Alltså - WOW, vilka burgare!  
 
Vi tar alltså hand om Luna den här veckan, eller hon åker hem imorgon igen. Men ååh, vad jag gillar den vovven! Hon är helt underbar! Så jäkla duktig hund, och världens goaste. Blir lite jobbigt att lämna tillbaka henne, kommer sakna henne här hemma. 
Ikväll hade Luna och jag tjejkväll då Ludwig var iväg och spelade brädspel. Vi tittade på Fifty Shades of Grey, haha. Jag har läst första boken så var ju tvungen att se filmen. Den var faktiskt lite spännande, och jag är imponerad av skådisarna - måste säga att de gjorde bra ifrån sig! Annars var den väl okej, en del repliker var lite konstiga och den stämmer väl inte så bra överens med boken kanske, minns inte riktigt boken i detalj så, men ändå.
 
Igår var Lina och jag på den årliga erotiksittningen, med temat Angles & Demons. Jag klädde ut mig till en mystisk voodookvinna och målade fejset lite crazy. Sittningen var helt okej, tyckte det bästa var när killarna gjorde en dans ihop i sina lättklädda utstyrslar (kallingar och vingar på ryggen).  
 
Idag var vi och åt en fett god lunchbuffé med Matilda på Chili Thai. Hon har praktik nu så vi möttes upp för att luncha. När hon slutat praktiken kom hon hem till oss och så drack vi kaffe och snackade innan hon drog hem. Hon och Victor kommer till oss på lördag då vi ska få ta över deras högtalare, och sedan ska vi väl festa till det lite, I suppose - vilket blir skoj! Förmodligen kommer även Lee och Kim till oss typ sent på lördag kväll/lördag natt då de ska köra standup i Jönköping. Lovade dem sängplats här, men vi har inte pratat så får se hur det blir, alltså.
 
Vi köpte tre riktigt snygga posters för ett tag sedan och nu har vi äntligen fixat ramar till dem. Kolla så fint det blev! Och så har vi även köpt en golvlampa - som matchar vår taklampa. Perfa!