Palmsöndagen it is.

Hejsan hoppsan, bloggen.
 
Då var alltså klockorna ställda på sommartid - hur fett?! Blev så paff inatt då jag såg att klockan plötsligt var tre när den nyss var två liksom, haha. Blev samtidigt ganska lycklig, förstås. Nu är sommaren på g, for realz! Kollar på sommarkläder för fullt nu; visualiserar mina slappa, somriga outfits och drömmer mig bort lite. Tänker mig själv i Spanien i maj med min stråhatt på huvudet matchat med väldigt basic men snygga klänningar i soft material, tanktops med najsiga tryck och sweatshirtsshorts (favvosarna, for sure). Kläder är så kul, och sommar är bara FÖR härligt!
 
Well! Nu ska jag berätta om min skojiga helg. Varit så jädrans skönt att släppa plugget helt för ett litet tag.
I fredags kom Simon för att hämta hem Luna, och han var här en bra stund då han väntade på att Anton och David skulle komma hit från Götet då de skulle åka med honom till Norrpan sedan. När de sedan kom hit, käkade vi tacos och snackade lite innan de drog vidare, vilket var himla trevligt!
I fredags kväll hade älsklingen och jag en riktigt mysig stund i soffan framför filmen Léon, smaskandes ur en B&J: Half Baked. Helt fab, ja!
Igår på dagen gjorde Ludwig högskoleprovet medan jag var hemma och städade och fixade. Vi åt pizza till lunch, och tydligen var Ludwigs päron i Jönkan så de kom och åt med oss - such a nice surprise! Hehe.
 
Lite senare under dagen kom Kim och Lee hit. De kom direkt från Linköping där de varit på standup kvällen innan, och då de skulle på standup här i Jönköping igår kväll skulle de fixa sig lite här inför kvällen och så . Var himla kul att träffa dem igen, de är så härliga de två - ett sånt radarpar. 
Matilda och Viktor kom också lite senare, och de hade alltså med sig deras feta högtalare till oss. Blev riktigt bra med dem här, och jag kan inte fatta att vi fick dem. De är ju för himla snälla, alltså!
När Lee och Kim sedan dragt iväg, packade vi upp Matildas Monopol hon hade med sig. Hon har ett Nightmare Before Christmas-Monopol - så himla najs! Det tog oss ett tag att köra det, och tillslut vann Ludwig ganska överlägset, haha. 
När Lee och Kim kom tillbaka satt vi allihop i soffan och chillade en stund, och sedan drog Victor och Matilda hem runt midnatt. Därefter satt Lee och jag i soffan och pratade i några timmar och sörplade rödvin, tror klockan var framåt fyra när vi lade oss. Supermysigt.
 
Idag har vi bara varit allmänt sega. Lee och Kim drog iväg vid typ tretiden, eller nåt sånt, och efter det har vi bara chillat. 
Imorgon börjar en ny kurs - Medicinsk mikrobiologi. Verkar lite spännande!
 
 
Ludwig, Victor och Matilda.