10 april.

Hey!
 
Har ni haft en bra helg? Tell me!
Jag har haft det väldigt skönt jag! Igår skrev Ludwig högskoleprovet och då var jag hemma och joggade en runda, spelade en del Stardew Valley och åkte en liten sväng till stan; provade sommarkläder inne på H&M och svängde förbi systemet. Igår kväll åkte vi till Victor och Matilda och hängde med dem och deras vänner. Vi drack, spelade ett skitkul sällskapsspel (som jag inte minns namnet på) och sedan även lite Drawful. Det var skoj.
 
Idag gick jag upp och gjorde våfflor när jag vaknade. Eller låg först och drog mig lääänge i sängen, hehe. Sedan åt Ludwig och jag våfflor framför Rick and Morty. Jag testade att ha nutella på våfflorna och det var såå gott! Jag är ju typ nötallergiker, eller det visade det på pricktestet när jag var väldigt liten, så har inte vågat äta så mycket nötter. Har dock ätit en del nötter genom åren, som jordnötter och valnötter, men det kliar lite i halsen ibland så känns lite läskigt. Pricktestet visade även på skaldjur så jag har aldrig ätit skaldjur. Har dock börjat testa lite räkor nu och jag känner ingenting, så det verkar ju inte vara nån fara. Var hos en läkare och ville kolla mina allergier för ett tag sedan, men han sa bara att jag skulle testa att äta lite av det jag inte tål och se. Haha.. Lite risky kan man ju tycka, men jag läste faktiskt en artikel på Metro imorse om att typ barn som har allergier inte ska undvika att äta mat som de är allergiska mot utan att de ska utsätta sig för allergenen - lite i taget. Antar att det är det som gäller då, vilket känns awesome! Ska äta kräftor i augusti har jag bestämt, det ser jag fram emot! Jag är inte alls kräsen och äter det mesta så tror säkert jag kommer gilla det. 
 
Gick en powerwalk på en timma runt Munksjön förut. Det var rätt kallt så när jag kom in var jag typ genomfrusen och mina lår helt rödflammiga. Tappade upp ett varmt bad och la mig där i och tinade upp, sköööönt!
Nu ska vi laga middag här. Det blir fläskytterfilé som legat i marinad en stund nu. Gött!
 
Ha det fint!
 
 Posade loss i provhytten, haha..
 
 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Så gott med våfflor :D