Juletider och nya tider.

Heeej bloggen!! Det var inte igår! 
 
Hoppas ni som läser haft en underbar jul och ett fint avslut på 2016 - för det har jag haft!
Har varit både mycket farande och firande, så att säga, då vi firat jul hos både mamma, pappa och med Ludwigs familj. När vi firade hos mamma helgen innan julhelgen så var alla bröder där och mormor och morfar med vilket var jättemysigt! Vi åt ett riktigt smarrigt julbord och bytte julklappar. På lördagen hängde Johannes och Karin med Ludwig och mig hem till Jönköping. En stund efter att vi kommit hem till oss så kommer pappsen över på fika då de var i Jönköping och handlade, mysigt! På kvällen hämtade vi hem burgare och sen bjöd vi över Victor och spelade nya Jackbox 3 - som var skiiitkul!
 
Ludwig och jag var hemma hos pappa och Lotta tisdag förra veckan och åt middag och bytte lite klappar, vilket var väldigt mysigt. Blev bjudna på goda biffar och hemgjord saffransglass till efterrätt vilket var yummy!!
På torsdageftermiddagen förra veckan åkte vi upp till Bollnäs och vi hade heela bilen full med packning och hundar, haha. Det var Ludwig, jag, Ludwigs päron och Jeppe som var med upp. Vi sov hos deras morfar Nisse i hans mysiga 70-talshus (tror jag det var) som låg lite utanför själva Bollnäs stad. Det var faktiskt lite snö där uppe vilket gjorde mig glad! Lite extra julkänsla sådär skadade ju inte. Ludwigs moster Malin, hennes man Micke och deras Bonnie kom på fredagkvällen och så hade vi uppesittarkväll och sen kom de tillbaka på julafton igen. Vi åt julbord, kollade Kalle och hade julklappsutdelning då tomten hade anlänt.
Hade en jättemysig och lugn jul!
 
Vi kom hem från Bollnäs i måndags kväll och sedan dess har jag jobbat lite och i fredags var vi på IKEA och åt brunch och handlade lite med ett presentkort vi fått i julklapp av farsan och Lotta. 
Igår åkte vi till Grimstorp för att fira nyår med Jeppe, hans polare och lite annat folk i en lokal de hade hyrt där. Jätteschysst lokal med pub och grejer så det var najs! Vi hade lite knytis så alla tog med sig lite olika matgrejer och efterrätter, och det blev riktigt lyckat! Hade en jättetrevlig kväll med musikquiz och gött häng! 
 
Sådär ja! Nu har jag dokumenterat denna julen också, gött! Haha. Nedan följer lite bilddokumentation också!
 
Vi (eller Ludwig) har satt upp nya hyllor i vardagsrummet. Så jäkla nöjda med resultatet! Har tänkt köpa dessa hyllor ganska länge och nu skulle de utgå ur sortimentet och var dessutom prissänkta - så vi slog alltså till!
 
Julbordet på julafton. Göttkött!
 
Fick dessa awesome Pop! Vinyl-figurer av älskling i julklapp! Velat ha sånna ett tag nu och Deadpool och Daredevil är två av mina absoluta favvisar och Darth är ju jäkligt cool han med! Iiihh!
 
Detta coola förstoringsglas fick jag av Johannes och Karin. Skitballt verkligen!
 
 
Åt pannacotta för första gången igår kväll (tror det var första gången i alla fall) och det var såå gott! Helt ljuvligt god blåbärspannacotta.
 
Nyårslook. Hade svarta jeans till toppen ba.
 
GOTT NYTT ÅR!!