16/11.

HEJ!

Känner mig väldigt inspirerad till att blogga nu igen vilket är skitkul! Så nu är jag här igen, woop woop!
 
I söndags var det ju fars dag och då bjöd vi hem farsan och Lotta på middag vilket var jättemysigt! Gjorde en trerätters middag för ska det vara så ska det, så det så! Haha, nej men inte ofta en bjuder hem folk på middag så jag tycker det är väldigt kul när vi väl gör det så då är det kul att slå på lite större liksom. Tycker det är väldigt kul att laga mat till andra, om man bjuder på middag osv, men gillar inte att laga mat vanligtvis. Bara ibland, om man gör nåt roligt och annorlunda typ, men blir mest stressad av alla kokande kärl haha..
 
Har inte varit så mycket i skolan nu på sistone men var i alla fall i skolan i tisdags och hade laboration om hud då vi lindade ben och övade PVK-inläggning igen. Vi ska ha praktik i fem veckor inom äldrevården så nästa vecka börjar jag på ett äldreboende inte så långt från stan. 
Annars i veckan har jag tränat lite styrka och yoga hemma och så har vi kollat på några skräckfilmer (eftersom vi har skräckfilmstema denna månad) - bl.a. Lights Out som jag tyckte var bättre än jag trott. 
Och så har jag spelat sista episoden och Telltales Guardians of the Galaxy som var SÅ bra!! Tror nog det är bästa spelet jag kört av deras spel, dock var The Wolf Among Us riktigt bra med. 
 
Och idag drog jag med Jessica till Asecs (alltså A6, de har bytt namn) och vi käkade och shoppade, vilket var megamysigt! Jag köpte en kappa! Har velat ha en kappa jättelänge, flera år typ, men inte hittat någon som passat bra eller som jag tyckt om. Men jag hittade alltså en idag, på Vero Moda, och den var SÅ fin och jag är superdupermegaglad! Lägger upp en bild på den nedan. 
 
Imorgon drar vi mot Eksjö för att fira brorsan som fyllt 30! Det blir kul! Och jag ser fram emot att träffa hela min älskade familj. 
 
Peace out!
 
Min nya kappa, från Vero Moda/ONLY, som jag är så jäkla glad att jag hittade!
Har inte knäppt den på bilden men den sitter väldigt bra och jag har haft så svårt för att hitta en kappa som sitter bra/går att knäppa över mina breda höfter men denna gör faktiskt det, wohooo!!