Woah! 10 år av bloggande!

Men HEJ! 😄
 
Det var fasen inte igår jag skrev här ju, nej utan det var ju typ flera månader sedan! Har haft två inlägg liggandes i utkastet dock. Skrev väl nåt inlägg i somras där jag tänkte summera med lite bilder på vad jag hade för mig för hyss men jag känner att jag lägger ju upp (ganska mycket) bilder på Instagram så känns lite "dubbelt jobb" typ att lägga upp både på Insta och så här (så följ gärna min Insta om ni är intresserade, ester0id). Och sen har jag inte samma lust att blogga längre, känner inte inspiration till det direkt vilket jag inte riktigt vet anledningen till - egentligen. Men sånt är ju livet, en kan ju inte alltid vara på topp osv.
 

Tanken slog mig att det ju är oktober nu, och i oktober för 10 (!!) år sedan började jag blogga! Hade ju en annan bloggadress innan så har ju inte haft just denna blogg i 10 år.
Det är ju ändå ganska häftigt ändå, och lite läskigt att jag skrivit så mycket grejer i cyber space? Haha, hoppas jag inte skrivit för mycket knasigt genom åren bara. 😅

 
Tänkte bara summera sommaren lite snabbt eftersom jag inte skrivit nåt sen i början på juni.
Hade i alla fall en väldigt bra sommar med ett riktigt kul sommarjobb och mycket annat kul som hände! Tänker väl inte gå in på för mycket detaljer (förutom en grej bara, för det var nåt väldigt knäppt som hände mig) men några saker som hände var ett hejdundrande midsommarfirande med en massa härliga människor på vischan, ett fantastiskt bröllop för våra vänner Alexandra och Markus, beach party i Västervik med ett gäng goa vänner, där den sjukaste saken hände som jag känner att jag måste berätta om. Jo, jag blev slagen helt utan anledning av en tjej, rakt på luftstrupen. Hon hade tappat en liten våg, som jag ju bara kan gissa vad hon hade till, i folkmassan när Hoffmaestro hade spelat. Så jag tar upp och tittar på den för att sedan slänga ner den i sanden igen, varpå hon kommer hon fram till mig och frågar varför jag inte gav den till henne (??) och innan jag vet ordet av det så slår hon mig rakt på halsen så jag bara faller bakåt ner i sanden. Hur knäppt? Hade dock kul ändå, resten av tiden. :) 
 
Sen var jag också en sväng till Falkenberg för att hälsa på mamsen och Gunder som var där i deras boende där. Och Johannes och Karin var också där. Vi hade så mysigt! 
Och i slutet av augusti drog vi kosan mot Spanien! Vi var där i 10 dagar med Ludwigs päron och hans moster och hennes man och dotter. Hade så himla härligt! Och varmt!! Temperaturen låg väl på närmare 40 grader första dagarna, helt galet, ja! Vi tog det mest lugnt och solade och badade, men vi var också och besökte två olika fina kuststäder och shoppade loss på ett stooort köpcenter på vägen hem. Shoppade på Primark, Pull & Bear (nya favoritaffären) samt Sephora (där jag köpte den omtalade Better than sex-mascaran, men den var ju fasen inte så jäkla mirakulöst bra som folk säger? Don't get it). 
Hade en riktigt fin sommar. ☀️🙏
 
Och plötsligt var det höst. Kämpar vidare med plugg och sådär.
Händer även en hel del kul grejer som händer framöver. Ser verkligen fram emot nästnästa helg då drar vi till Stockholm på halloweenfest och Gorillaz!! Kan inte fatta att jag ska se mina favoriter LIVE?!? Wow..
 
Jag vill avsluta med ett 🖕 till patriarkatet med. Allt som pågår nu med dessa härvor av högt uppsatta män som tar/tagit sig friheter osv, det är ett tydligt bevis på att feminismen verkligen behövs! Förändringens tid är nu! 💪 
Ta hand om er, bye 💖