Oktober.

Och så var det oktober, bara sådär! Va?! Mysig månad dock! Med höst och halloween och sådär. 
 
Hoppas ni mår bra, läsare. Jag mår jättebra; har haft en supermysig helg i Eksjö! 
Åkte alltså till Hult i torsdagskväll och hängde med folket där hemma och sedan kom Ludwigs moster och gänget framåt midnatt - som jag ju nämnde skulle komma i förra inlägget. 
 
I fredags drog Ludwig, hans far, hans bror och moster Malins man Micke på rockkonsert och då åkte jag in till Eksjö för att våldgästa brorsan, mohaha! Nej men jag skrev och förberedde honom när han var på jobbet och sedan möttes vi upp och sådär. Vi handlade dricka på systemet och senare gick vi även och hämtade kinamat och handlade snacks. Spelade en massa tv-spel hela kvällen och hade skittrevligt! Kul att hänga med brorsan lite. Sov över där till igår, och igår var vi och fikade och gick på bio med farsan och lillebrorsan - supermysigt! Gick och såg Miss Peregrine's Home for Peculiar Children som jag tyckte var rätt så bra! Mycket mörkare än jag trott dock, men den var cool och väldigt snygg - såklart (Tim Burton alltså!). 
 
Åkte tillbaka till Hult igår efter bion och igår kväll käkade vi en riktig god middag! Micke gjort i ordning hade en stek av en älg han skjutit nyligen och det var sååå gött!
Kom hem till Jönköping i eftermiddags. Imorgon är jag ledig vilket är himla skönt, men jag har lite att greja med (har gjort en to do-lista till och med) och sen hade jag väl tänkt att försöka börja plugga lite till en tenta - sjukdomslära - jag tänkt göra om en månad. Ludwig är också ledig så förmodligen kommer det inte bli så mycket plugg men tanken är ju god i alla fall, right? Hehe..
 
Hoppas ni haft en mysig hösthelg!
Peace.
 
 
 
 
Gick en skön höstpromenad med Luna, Angus och Eddis i lördags eftermiddag. Solen sken och luften var frisk. Träden har blivit sådär otroligt vackra som de blir när bladen börjar skifta i nyanser av brandgult, rött och lysande orange, och ljuset ute börjar bli sådär mystiskt murrigt.
Älskar denna tid.