Valborgsmässoafton.

God kväll på dig min kära blogg. 
 
Idag var jag alltså och lämnade blod, vid åttatiden imorse. Ludwig följde med mig in och var lite stöd, även om jag inte var särskilt orolig eller så men det kan ju vara fint ändå. Processen gick väldigt bra och jag tycker ju att sånt är spännande så jag tittade fascinerande på mitt blod i slangen och förnam hur det pulserade i mitt armveck. Blev en hel påse (4,5 dl) av mitt 0-positiva blod - en ovanlig blodgrupp i Norden men den vanligaste i världen fick jag höra; kan vara mitt tyska blod kanske? Kvinnan som utförde tappningen tyckte förresten att jag var som gjord för att vara blodgivare; vilket ju kändes bra att höra! Hehe. Ett plus i kanten är ju att man får en gåva efter varje tappning, och jag valde en jättefin Rörstrand-mugg. Älskling tyckte att jag borde samla på dem nu så att vi kan ha dem när vi bor ihop, och det var ju ingen dum idé alls - så får det bli!
 
Efter blodgivningen följde jag älskling till stationen och sedan shoppade jag loss lite på Netto. De har ju så ovanliga grejer där, typ massa limited edition av olika produkter; så det är kul att kolla där ibland! Köpte bland annat Start!-flingor med Oboysmak! Mmmm.. Efter en sväng på Lindex också, jag var i behov av trosor alltså, gick jag sedan hem för att hämta cellon och gå till cellolektionen. Fick lära mig en ny grej idag - "storsträckt läge uppåt", vilket var ganska kämpigt. Gäller att nöta det nu alltså! Dock får jag se hur länge till jag ska spela cello, på kulturskolan i alla fall då man nog måste gå på gymnasiet för att få göra det. Så vi får se hur det blir med det, är liksom inte lika pepp som jag var i början heller, även om det är kul och att jag går in för det.
 
Ikväll är älskling, broder David och jag här hemma i stan och har lirat Wario Ware: Smooth Moves. Haha, det är gaanska crazy, och ganska awesome på samma gång! Riktigt coolt. Annars delade Ludwig och jag på en pizza förut bara för att jag var så galet sugen. 
Nu är jag trööött, och inte blir det bättre av att dricka rödvin.. Vi pratade om att se nån film men jag skulle nog aldrig orka se en hel rulle atm, men det kanske det blir ändå. Jag lade mig dock för att försöka slockna en stund i sängen innan, men det gick inte. Konstigt. 

Peace outy!

 Här är den fina Rörstrand-muggen jag fick som gåva efter blodgivningen - nya samlarobjektet!