Jönköpingsweekend.

Hej bloggen.
 
I torsdags åkte jag med mormor och morfar ut till vischan då de skulle till Gunder. Vi fikade med kaffe och gott fikabröd, pratade och spelade kort. Var supermysigt även att jag var himla trött just då, lite svårt att hänga med i svägnarna då vi spelade kort, haha.. Gunder är en sån skojare, och det var så kul när han skojade med mormor en massa hela tiden, hehe. Jag stannade kvar hemma hos Gunder sedan, hade ringt och hört med mamma om jag kunde sova över. Var ett tag sedan sist, och det är så himla härligt att vara där hos de två fina människorna i de vackra omgivningarna. Jag är en väldig känslomänniska så jag går ofta på känslan, så att säga, och jag har alltid en så bra känsla när jag är där. 
 
Gunder och jag lagade en amazing morotssoppa lagom till mamma kom hem, eller ja, mamma dröjde lite så den var färdig en liten stund i och för sig. Den var riktigt spännande med olika grejer i och det satt fint med soppa; det var längesen jag åt det överhuvudtaget och soppa är ju så smarrigt! Måste testa göra lite olika myself, asap!
Efter maten frågade mamma om råd angående sin outfit till Gunders dotters bröllop de ska på nu idag i Falkenberg. Hon visste till exempel inte om hon skulle ha skinnjackan hon fått av mig eller en kavaj över klänningen, eller om hon skulle ha Dr. Martens-kängorna eller några nättare skor. Det var svårt, men hon blir ju fin vad hon än väljer att ha på sig, min kära mor!
Mamma och jag tog en timmes promenad innan vi alla, inklusive vovvarna, bänkade oss i soffan framför tv:n. Loke var så jäkla gosig och låg typ i mitt knä och sov. Han är bara så chill, även om han kan vara väldigt wild n crazy ibland! 
 
Denna helg befinner jag mig i Jönköping hos min Ludwig. Jag tog tåget hit igår, kom fram vid tvåtiden och Ludwig jobbade till halv tre så jag knatade bort till hans jobb och väntade utanför på honom. Fick komma upp och se hur han jobbade sedan, det var såklart lite kul. Sedan gick vi en runda på stan, främst för att titta efter en bag/weekendväska till Ludwig då han alltså är i behov av en sådan. Vi hittade dock ingen, men jag har nu hittat en skitsnygg på Zalando som jag tänkte beställa åt honom nu när han är på jobbet. Skickade lite bilder på den och han gillade den alltså!
Igår kväll åt vi förresten den godaste sushin EVER!! Det var ett ställe här nåt kvarter eller två bort som hette Sushi latino, och de gjorde sushi på ett lite latinamerikanskt vis och hade många spännande varianter! Vi beställde varsin kvällsmeny med 6 rolls och 2 nigiri, samt förätt som var bläckfiskringar. Det var två olika slags rolls; den ena sorten var täckt med rostade sesamfrön och i den var det lax, färskost och knipplök, och den andra var liksom friterad och i den var det också lax och knipplök, men även smält cheddarost. Alltså WOW! Det var helt magiskt!! Riktigt goda kombinationer. De har massvis av andra sorter, så vi ser verkligen fram emot att testa flera! 
 
Peace!