161129.

Hejsan bloggen!
 
I lördags typ mitt på dagen drog jag till Eksjö. Blev en lång bussfärd dit då direkttåget jag tänkt åka med var inställt och ersattes av buss. Mötte sedan upp Ludwig och Misan som var inne i Eksjö och vi åkte och käkade Via Venetto-kebabpizza (bästa evuuur!) och handlade lite innan vi åkte till Hult. Väl ute i Hult hann jag inte göra så mycket mer än catcha upp med Peder och Misan lite och dricka en latte (de har en supernajs kaffemaskin som gör riktigt smarrigt kaffe, huhu) innan jag började fixa mig för kvällen.
 
Ellen kom och hämtade upp mig i Hult och sedan åkte vi mot Jessica. Även Bella, Candra och Julia var där och vi åt goda hemgjorda hamburgare, lekte lite lekar och lyssnade på en massa gammal musik och sjöng med, vilket var skoj! Sedan åkte vi till Vimmerby till ett ställe som kallas Pumpen, som jag aldrig hört talats om förut. Det låg typ mitt i ingenstans i nån industrilokal bakom ett bostadsområde utanför Vimmerby, haha. Det var dock riktigt trevligt faktiskt! Verkar som de har liveframträdanden där varje helg; på ena sidan är det dansband och på andra är det mer coverband. Vi kom dit rätt sent så hann bara höra coverbandet som kallades Rayday spela en liten liten stund innan DJ:n körde igång dansmusiken. Var verkligen massor med folk där i typ alla åldrar, jättekul! 
 
I söndags åkte vi med Ludwigs päron till Jönköping då vi skulle till Ludwigs goa farmor, Lalla (eller Runa som hon egentligen heter). Köpte med oss lite första adventsfika och hade mysigt.
Sedan tittade älskling och jag på filmen Kubo and the Two Strings på kvällen, och fasen vad jag gillade den! Den var för det första SÅ snygg (jag äälskar stop motion) och sedan så var storyn så himla bra tycker jag. Nåt av det bästa jag sett på länge!!
 
Min outfit i lördags.
Jag verkligen rådiggar min tröja från Monki jag köpte för ett litet tag sen. Glitter is the shit!
 
Jessica hade cirkustema på dukningen, finfint!
 
Kubo and the Two Strings. Sevärd som fasen!!
 
Plastgranen är pyntad och klar!
 
Rusta har grymt bra utbud av julgrandprydander! Köpte dinosaurier till granen förra året där och nu i år har de andra coola! Ludwig var där och köpte fler dinosaurier till mig som såg annorlunda ut samt en gräshoppa och nu när vi var där tillsammans i söndag så hittade jag denna skalbagge och blev överlycklig! Ludwig hade missat den annars hade han självklart köpt den säger han här när han ser vad jag skriver här nu, hehe. 
 
Visar 1480502028210.jpg
 Här är gräshoppan Ludwig köpte som jag också diggar järnet! Kryp är liksom min grej, om ni inte förstått det hehe..
 
Tomtegröt med massor av kanel till frulle imorse, iiiih så gott!