Nov 30.

Hallå, första advent.
 
Allt väl, läsare? Hoppas det! 
Jag mår bara bra jag, som min mor sa när vi talades vid senast: "du låter alltid så pigg och glad, Ester!". Och jag är oftast väldigt pigg och glad, måste jag säga. I alla fall pigg; har grymt immunförsvar vilket jag är väldigt tacksam för, är väldigt sällan sjuk och kommer knappt ihåg senast jag var det. Kan dock minnas gånger jag varit sjuk, och då har det varit extremt med typ magsjuka och luftvägar som strejkat osv. 
Well! Nog om det nu, inte jätteintressant, right? Ska berätta om vad jag haft för mig sedan sist jag bloggade, i vanlig ordning alltså! 
 
Jo, jag jobbade i torsdags och fredags, och det känns mycket roligare att gå till jobbet nu när jag har pejl på saker och ting, är liksom inte lika osäker nu. Har kommit in i det ordentligt nu och det är fint. Jag är himla tacksam för att jag får vara där och hjälpa till, det ger mig ganska mycket ändå. Dock räcker inte riktigt pengarna särskilt långt, så vi får se hur det blir med allt. 10:e december alltså.. Shit. 
Jag är ju en kreatör, egentligen - älskar att skapa. Men det är ju typ svårt att tjäna pengar på sånt, så därför satsar jag på sjuksköterska, för då kommer jag ju garanterat få jobb. Det är så jädra trist att jag typ inte gör nånting sånt just nu, nåt kreativt. Jag är just nu ganska into typ keramikvaser och grejer, så är lite sugen på att kanske gå nån keramikkurs eller nåt i den stilen. Vill få utlopp för min kreativitet nuuu!! Gillar ju att skriva också, skrev hur mycket som helst när jag var mindre, men har typ helt slutat nu. Har inte riktigt inspirationen, men får hoppas den återfinns.
 
Oj, det där var inte alls planerat - att jag skulle skriva om de där tankarna. 
Igår var jag i alla fall inne i stan och handlade en del grejer. Köpte en julstjärna samt en massa mat på Willys (förjäkla tungt att bära ja). När Ludwig hade slutat jobbet tog han bussen hem, och på vägen hoppade även Ludwigs f.d kollega Matilda på med sin pojkvän Victor, för vi hade planerat att ses. Har snackat om det ett tag, men det har inte blivit då annat kommit i vägen, men igår kom de äntligen hit alltså!
De hade med sig en så fin present till oss när de kom; en hatt med flera stycken olika ölsorter samt en påse chips. Gulligt! Vi käkade tacotårta, spelade brädspel (s.k Munchkin som de hade med sig), drack en del öl, tittade på Victors filmer han gjort och spelade lite tv-spel. Riiiktigt trevlig kväll måste jag säga! Alltid kul att träffa nya människor, och dessutom kul att ha några här i närheten att hänga med!
 
 
#1 - - Matilda:

Hade det supertrevligt igår så det får vi verkligen göra om! Hälsa Ludwig så ses vi snart igen :) Kram!

Svar: Åh, hej Matilda! Du hittade min blogg alltså :)Ja, det måste vi verkligen göra! Snarast. Han hälsar tillbaka, kram!
Ester