Myshelg.

Hej bloggen!
 
Hoppas ni haft en bra helg? Det har jag! Har haft det supermysigt med familjen. I lördags var vi på julbord på Hoks herrgård med pappa och Lotta, och maten var suuupergod! Speciellt rostbiffen, laxen och köttbullarna. Och dessertbordet med alla tryfflar och grejer - yuuum! Och efter det åkte vi hem till pappa och Lotta där vi drack gott och spelade spel hela kvällen. Pappa och Lotta ska till Kina nu i veckan så jag är lite smått avundsjuk sådär.. Alex jobbar där så de ska bl.a. hälsa på henne, förstås, annars vet jag inte exakt vad de har för planer men ska verkligen bli kul att höra hur de haft det sedan!
Jag är så sjukt ressugen nu alltså, så sjukt trött på detta väder vi har, det är hemskt. Vill bara iväg till nåt tropiskt land NU!! Typ Bali hade varit fint, eller nån karabisk ö som typ Bahamas. Låg och googlade massa bilder på tropiska stränder i sängen igår kväll (MVH desperat). 
 
Well. Igår kom mamma och Gunder och hämtade oss hemma hos pappa och så åkte vi hem till dem. Mormor och morfar kom också hit lite senare och vi åt trerätters; sushi till förrätt, sedan kalkon och till efterrätt blev det en jättefin lingonpannacotta. Vi öppnade klappar och jag fick superfina grejer som jag tänkte visa på bild här nedan. 
Idag tog mamma ledigt för att umgås längre med oss, fining! Johannes och Karin åkte dock hem imorse då Johannes skulle jobba idag, men vi är kvar här - David, Ludwig och jag alltså. Vi ska till Hult senare, Ludwigs mor kommer och hämtar upp oss så småningom. Så det är så läget ser ut alltså! 
Tjarå!
 
 
Finisar! 
 
Det här fick vi, Ludwig och jag.
De tre främre lådorna är en massa olika, spännande kryddor vi fick av mamma och Gunder och vi fick även en brödrost av dem (precis den jag önskat mig, hehe). Av pappa och Lotta fick vi duntäcken och en blender (Mix & Go-grejen), av mormor och morfar fick vi pengar och av Johannes och Karin fick vi en bourbon jungle-kaffe (längst till vänster), en asball döskalle och en finfin kakburk.