Julifavoriter.

Stranger Things

Heeeelt klart en av de bästa serierna jag sett! På väldigt länge i alla fall. Älskar 80-talskänslan, musiken, de klockrena karaktärerna, storyn, hur spännande den är rakt igenom och hur allt bara klickar så jäkla bra. GRYM!!
 
 

B&J S'Wich Up

Har hittat ett ny favoritsmak bland Ben & Jerry's underbara glassar. Denna goding ovan! Fiiifaaan alltså! Vaniljglass, kakdeg, chokladkakbitar och cookie sandwiches. AMAZEBALLS!
 

Pokémon GO

Kul som fasen! Är helt fast! Bästa som hänt mig (typ)! Vad jag gjorde jag ens innan Pokémon GO? Det är ju livet liksom, haha.
Jag skaffade det typ fem dagar innan det släpptes i Sverige (yeeeaah, cool jag är, haha) och har varit rätt så fast ända sen dess. Har dock inte kunnat köra jättemycket då jag jobbar väldigt mycket men de första två veckorna körde jag varje ledig stund jag hade, hehe. Det var så jäkla häftigt i början när man såg folk överallt som spelade och hur parkerna här i stan svämmade över av spelare. Nu har en dock vant sig, men det är rätt häftigt hur stort det är ändå. Alla känner ju till Pokémon liksom så det var ju rätt givet att det skulle bli en succé. 
 
Här är några av mina favoriter. Fick Scyther i ett ägg och blev skitglad, tycker han är så cool! Skulle evolva Eeve till en Jolteon egentligen, men så glömde jag döpa om henne till Sparky så det blev en Vaporeon istället, men den är ocskå fin så får evolva nästa till Jolteon istället. Abra hittade jag en morgon på väg till jobbet. Såg att den var närheten och bara gick åt ett håll och så dök den upp! Blev sååå glad, hehe. Vulpix var en favorit när jag var liten så hon fick också vara med här. Har en massa andra coola också, som t.ex. Growlithe, självaste Pikachu, Charmander och Bulbasaur. Jag har frångat 66 Pokémon och är i level 16 (snaaart 17). 
 

ProPud: Chocolate

 Testade den här proteinpuddingen och rådiggade den. De var på extrapris på Willys förra veckan så köpte på mig 10 st, haha. Riktig god!! Smakar typ som vanlig chokladpudding. Perfekt som mellanmål då den mättar väldigt bra. Jag brukar ha lite kokosflingor som topping - even more yummy. Bravissimo!
 
 
Nya byxor
Har köpt mig lite nytt i klädväg också, och de snygga Mussebyxorna från H&M samt de fina shortsen från Kappahl är två av köpen - som jag gillar väldigt mycket!
#1 - - 11:

Jag gillar ditt inlägg, men det finns bara 145 st Pokémon att få i spelet ;)

Svar: Juste det är sant, haha tack! Jag gick in på Pokémon och där står det att jag har 68/350 men på Pokédex ser man ju att det bara 138. Så det är ju inte 145 heller? :) Jag tänkte fel i alla fall, men undrar varför det står 68/350 då? Borde vara alla Pokémon i alla dess olika utvecklingsstadier, så att säga. Eller?
Ester

#2 - - 11:

Du kan bara ha 250 st Pokémon på dig samtidigt men det finns 145st unika. Anledningen att du bara ser 138 är att man bara kan se listan upp till det numret som din sista Pokémon. Spelet är ju den första generationen av pokemon som var 151 st, men Mew, Mewtwo, Zapdos, Articune, Moltres samt Ditto finns inte tillgängliga just nu :) hehe

Svar: Ahhh det är klart det är så! Visste jag nog egentligen, blir bara lite snurrigt i mitt huvud ibland, hehe. Oh, du är insatt märker jag ;) Men då förstår jag. Tack för att du förklarade så bra för mig! Peace.
Ester