En julafton i Hult.

Hej på er!
 
Hoppas ni hade en finfin julafton igår, vad ni än hade för er! 
 
I lördags var Lina, Henrik och Cleo här och vi körde paketleken och Cleo (läs: Lina, haha Cleo är bara typ 6 månader än så länge så) fick öppna sina klappar. Det var mysigt!
 
Igår på julafton var det Ludwig, jag, Misan, Peder och Jeppe och Felan. Vi körde det klassiska julaftonsfirandet med Kalle, en massa god julmat och julklappsöppning. På kvällen spelade vi lite sällskapsspel vi fått. Jeppe fick Ticket To Ride Europe av Felan så det körde vi och Ludwig och jag fick ett väldigt kul kortspel av Jeppe som heter Exploding Kittens så det körde vi också några gånger. Det är verkligen så underskattat med sällskapsspel; det är liksom bara så jädrans trevligt att sitta ned runt ett bord med lite dricka och spela nåt roligt spel ju! 
 
Måste bara flika in en grej som inte har med jul att göra överhuvudtaget, haha. Jag gjorde klart min praktik i fredags och klarade alla mål, vilket känns awesome! Dock har jag inte riktigt fått ihop timmarna så måste gå en dag till nästa vecka. 
Men det jag vill komma till, jo, det är att jag i fredags gav en intramuskulär injektion för första gången och det var så coolt!! Haha. Jag var så väldigt spänd och fokuserad hela jag, så när jag höll z-track technique-greppet som är ett grepp man håller för att förskjuta huden och skapa en bruten stickkanal (googla om ni vill se exakt hur det ser ut, försökte förklara i ord men gick inte så bra hehe) så höll jag så pass hårt att det blev helt rött på huden på den stackars patienten efteråt. Dock var hon inte alls besvärad av det men kändes så dumt, haha. Handledaren förstod ju att jag var spänd då det var min första gång jag gav en im, så det var chill!

Idag kommer Lina, Henrik och Cleo igen och ikväll blir det party! Woop woop!! 
 
Ha det! 
 
 
 Jag dukade bordet igår. Ludwig och jag hjälptes åt att göra granservetter (idé från Pinterest, SÅ kreativ är jag inte att jag kom på det själv haha).