Juletider.

Howdy!
 
Nu är julen snart här for realz! Firade jul hos mamsen och Gunder i lördags med nära och kära. Det var SÅ mysigt! Vi åt så himla god julmat och det var så himla trevligt och härligt att få umgås. Och finfina klappar fick vi också! Fick supernajsiga produkter från Rituals av Johannes och Karin, coola ljusstakar av mamma och Gunder, en duk från mormor och morfar som morfar broder så himla fint samt lite välbehövliga pengar.
Och det var så galet mycket snö ute hos dem! Jag var i chock! Jag liksom ramlade ut ur bilen pga all snö efter att Isak hämtat oss från tåget, haha. Känns som det var evigheter sen det var så mycket snö? Det var magiskt fint. Nu är den dock borta igen, så tråkigt med detta slaskväder alltså. Urk! Vi gick en långpromenad i söndags förmiddag och det var typ -4 grader, massor med snö och solen sken bakom molnen. Det var verkligen en perfekt vinterdag! 
 
Vi var bjudna hem till farsan och Lotta på middag i söndags. Vi fick supersmarrig kycklingrätt med pasta och en fantastisk saffranskaka till efterrätt. Och så bytte vi julklappar. Fick en crockpot (grymt bra grej! Redan använt den två gånger), finfina köttknivar (som man äter med, alltså), ett kit med osthyvel och ostkniv samt fina ölunderlägg. Verkligen skitbra klappar!
 
Igår gjorde Ludwig egen ljus, glögg och jag gjorde min blåbärssill igen, precis som förra året. Och idag har jag gjort fudge med vit choklad och kardemumma. Finns ju så mycket kul man kan göra såhär till jul! Är taggad på (ännu mer) jul nu!! Come at me!
 
I förmiddags mötte jag upp Jessica på A6. Vi kollade i butiker och lunchade på Ikea, det var mysigt men vi både var så sjukt trötta. Trötta studenter, haha.
Ska köra sista rycket på praktiken nu, imorgon och på fredag, och sen blir det härligt med ledighet och festligheter.
Kommer nog inte skriva nåt mer nu innan jul så jag vill önska er som läser en riktigt god jul! Hoppas den blir fantastisk, magisk, mysig, god och härlig❣️
 
De otroligt balla ljusstakarna vi fick av mamma och Gunder. Rådiggar dem!
 
 
Min blåbärssill.