Praktik.

Hola!
 
Praktiken är igång. Har bara gått två dagar hittills då vi hade introduktion i måndags och då vår handledare "bara" jobbar 80 % så blir det lite lediga dagar här och var. Min parstudent och jag ska gå nu i helgen, dock inte med vår handledare för hon är ledig men jag är uppbokad varje helg i december sen så jag kunde bara denna helg; så för att få ihop timmarna så kör vi denna helgen med en annan sjuksköterska. På helger och kvällar är man i hemsjukvården, alltså att man åker runt till olika boenden och ställen, och på andra tider är vi då på ett äldreboende. Så denna praktik är med andra ord inom kommunen. 
 
Var nyss iväg och käkade burgare med Ludwig. På Robs Burgers där jag tycker de har riktigt goda burgare och sötpotatispommes. Det var mumsigt! 
Börjar praktiken om 40 minuter men det ligger inte långt ifrån mig så behöver inte gå än. Ska alltså gå kväll idag, bara ett femtimmar-pass. Sen jobbar jag dag lördag och söndag, 7-16. 
 
Ska sörpla i mig min latte nu och kanske spela lite Animal Crossing i mobilen. Börjar komma in lite i det nu och tycker det är kul! 
Trevlig helg!
 
 
Förra helgen då vi var i Eksjö och det kom SNÖ! Mycket snö. Så mysigt!