Thor: Ragnarök (luv it!).

Vi var alltså och såg nya Thor-filmen som jag varit SÅ taggad på att se! Dels för att jag verkligen gillar de andra filmerna och själva karaktären Thor. Tycker Chris Hemsworth gör rollen jäkligt bra och han är en av mina favorit-superhjältar av Marvels olika karaktärer, efter typ Deadpool (som i och för sig är en antihjälte men ändå) och Daredevil.
Men också för att den av mina favoritregissörer, Taika Waititi som han heter, har gjort regisserat filmen. Han har gjort några av mina favoritfilmer, bl.a. What we do in the shadows och Hunt for the wilderpeople. Två riktigt bra filmer som verkligen faller mig i smaken; så ni kan ju förstå att jag var glad att han skulle göra nya Thor och att jag därmed hade rätt så höga förväntningar på den.
 
Och vet ni, den levde faktiskt ganska bra upp till mina förväntningar! Kände verkligen av vibbarna av Taikas regi, för den var liksom sådär avslappnat skön med släng av en del realism och en anspråkslös humor - precis som hans andra filmer. Tyckte det var väldigt bra karaktärer med också! Ska inte säga allt för mycket så jag inte spoilar några detaljer så nöjer mig med att säga lite allmänt sådär. Tänker mest att jag skriver detta som en rekommendation, för tycker verkligen en borde se denna film. Den är lite annorlunda från andra Marvel-filmer, på ett bra sätt förstås. Men den är lika snygg och välgjord - precis som de andra Marvel-filmerna! 
 
Jag ger denna film bästa möjliga betyg. Fem av fem hammare! Good job, Taika! 
 
Bildresultat för thor ragnarök