Stockholm.

Tja tja bloggen! 
 
Jag hoppas ni som läser har en härlig helg! Det har ju faktiskt varit finfin sol idag, hääärligt! Ludwig och jag tog en powerwalk till systemet då vi var lite sent ute så vi kom dit typ fem minuter innan stängning, haha. Visste dock vad vi skulle ha så det gick snabbt.
Har sett folk lägga upp bilder på SNÖ idag! Lillebror snapade mig en bild där han filmade ut genom sitt sovrumsfönster och skrek ett glädjetjut på grund av snön som faktiskt låg rätt tjock över backen, såg det ut som i alla fall. Haha, mysigt ju! Hoppas ändå det blir en rejäl vinter med riktig snö och inte bara slask och så; har ju hört att det ska bli det i alla fall men det känns som att de alltid säger det typ?
 
WELL, nu till det jag tänkt skriva om, jo - våra dagar i hufvudstaden! Dit vi kom i fredags kväll då vi åkte med Ofelia hem till Jesper. Vi drog ut på kvällen med Jeppe och hans polare Qvintus till rockklubben RoQ, som var ett riktigt najs ställe med massor av biljardbord och arkadmaskiner! Kan inte alla uteställen se ut så? Rolig kväll!
Och sedan på lördagen så drog Ludwig och jag till Mall of Scandinavia där vi sedan mötte upp Misan och Peder, samt Lina och Henrik och såklart deras lilla Cleo. Blev inte så mycket shoppat men köpte i alla fall två badbomber på Lush. Har länge velat handla därifrån och de hade så mycket kul badbomber och produkter. Lägger upp bild på de jag köpte nedan. Var även inne på Pull & Bear som jag tycker har väldigt mycket fint; testade en tröja och en jacka jag var sugen på men det blev att jag köpte tröjan på måndagen sedan då Ludwig och jag drog dit igen, haha. Juste, vi testade att äta sushi på rullband! Det var spännande! Inte den bästa sushin men kul grej!
 
YAY! Badbomber från Lush. 
 
På kvällen var det dags för Jeppes halloweenfödelsedagsfest! Vi höll till i en jättefin lokal ganska nära Grönan och det var en hel del (väldigt trevligt) folk som kom. Det var öppen bar, folk spelade beer pong för fulla muggar och det dansades en hel del. Riktigt kul kväll! Lägger upp bild på min utklädnad nedan.
 
Här är jag i min utklädnad! Jag var en dryad/skogsnymf och blev rätt nöjd med resultatet! Otroligt glad att min fjädergrej kom, den jag har över axlarna. Beställde den från Wish men det stod egentligen att den skulle komma 19 november så trodde verkligen inte den skulle hinna komma, men det gjorde den alltså. Hade beställt två andra grejer med, ett diadem med horn av grenar samt en fjäderkjol, men jag köpte istället en grön långklänning och så gjorde jag en egen huvudbonad av grenar, som ni ser. Hade bladgirlanger runt armarna med, vilket då inte syns på bilden. 
 
Ludwig gjorde sin mask helt själv, i lera och grejer. Han var alltså en splicer från spelet Bioshock. Så jäkla duktig!! Svårt at se hur fin den verkligen är på denna bild but I tell ya - den är hur bra som helst! 
 
På söndagen städade vi i festlokalen och sedan drog Ludwig och jag med Lina, Henrik och Cleo till naturhistoriska museet där vi åt lunch och sedan strosade runt och tittade. Har inte varit på naturhistoriska i Stockholm innan vad jag kan minnas, men var i Wien på naturhistoriska när jag var på klassresa där och där var det lite mer spännande djur att titta på så var inte lika spännande som där men ändå kul, jag älskar sånt (utställningar och museer överlag).
 
Sen drog alla hem och Ludwig och jag for vidare till nästa hotell/hostel vi bokat på Kungsholmen. Innan hade vi bott på ett hotell i Vasastan. 
På måndagen drog vi en sväng på stan och kollade in bl.a. Gamla stan (jag har knappt varit i centrala Stockholm nånting tidigare, bara i orter utanför stan där jag har släkt), kollade inne på Urban Outfitters, där jag dessvärre inte hittade nåt, och sen tog vi även en sväng på Science Fiction-bokhandeln där vi hittade lite kul! Sedan shoppade vi som sagt lite till på Mall of Scandinavia då jag köpte en tröja och så åt vi lunch på Vapiano, vilket inte var så gott som jag trott. Känns lite överskattat? 
 
Och vet ni vem jag träffade på tunnelbanan i måndags? Tomas Sekelius!! Vågade inte gå fram först med Ludwig gick fram till honom och bara "min flickvän är ett stort fan av dig och älskar dina videos!" så var ju tvungen att gå fram då såklart, och jag är förstås glad att Ludwig gjorde så, hehe. Sa till honom att "fan vad snygg du är!", haha och så tog Ludwig lite bilder på oss. Åh, häftiga människa! 
 
 
 
 
Och på måndag kväll var det dags för årets höjdpunkt för mig, GORILLAZ! Så vi drog så vi var där typ en timme innan och ja, vad ska jag säga. Det var så jäkla episkt! Kan inte fatta att jag sett dem live, var ganska surrealistiskt att sitta där och se dem måste jag säga. Det var tydligen största produktionen som nånsin varit på Hovet och det var verkligen epic! De hade liksom en hel kör där och flera andra artister som de gjort låtarna tillsammans med, för Gorillaz gör ju väldigt många samarbeten, sepciellt på senaste skivan har de typ gjort alla låtar förutom några få ihop med andra. 
Älskade att de körde några av mina favoritlåtar, bl.a. Oh Green World och Rhinestone Eyes. Det häftigaste numret var dock när de körde låten Sex Murder Party för Zebra Katz, tror jag han heter, som sjunger i den låten var så jääääääkla coooool! Han hade på sig värsta silveroverallen och nån peruk med typ silvriga rastaflätor (som han sen slängde av sig) och gick runt och sjöng och rörde sig allmänt coolt och sexigt, haha. Älskade det!! Ja jävlar i min låda, det var bra.
 
 
Vi sov över till på tisdag och åkte hem med buss så vi var hemma i Jönköping vid femtiden. 
Det var några extremt bra dagar i Stockholm, måste jag säga! Var så spänd på att se mer av staden och jag tycker det är så spännande när det är så mycket människor överallt, älskar att titta på folk. Haha.
 
Ja, det var väl det. Blev ju rätt mycket text men kul att du tog dig tid att läsa, tack för det. :) 
Ha det så fint!