B-day and other stuff.

Hej!
 
Har haft en rätt så fullspäckad vecka med jobb på PAVA, seminarier och i onsdags var jag ute på Aka igen. 
Men jag tänkte jag kunde gå tillbaka till förra helgen då jag fyllde år och berätta lite om min 23-årsdag, för den var mysig!
 
Jag vaknade av att Ludwig kom in och sjöng och gav mig frukost på sängen. Hade hade köpt frallor och minimunkar. Min finis! Är impad över att han faktiskt lyckades med att inte väcka mig (jag är extremt lättväckt annars). Fick fina presenter också bl.a. den gula tröjan på bilden nedan. Sen gick vi ut på stan för att handla lite smått och äta lunchbuffé på Rosegarden.
På kvällen sen kom pappa, Lotta, David och Ellen hem till oss för att fira mig. Jag bjöd på paj och cheesecake (som jag berättade) och vi hade jättemysigt! Brorsan och Ellen stannade till rätt sent och vi spelade lite sällskapsspel. En megafin födelsedag!
 
Idag är det lördag och jag bara chillar. Sov till halv 12!!! Haha, fan.. Antar jag behövde det! Var dessutom uppe till typ halv 2 för Markus aka Makkan är hos oss och hänger så vi spelade TV-spel inatt, TowerFall och Overcooked. Skitkul! Men jag var så jäkla trött för jobbade kväll igår så det var så otroligt skönt att krypa till kojs där vid 2 två ska jag säga, haha. 
 
Jag ska snart gå och handla lite mat och grejer. Blir sötpotatis och quorn till middag (för min del) för jag är nämligen vegetarian-ish nu, hehe. Alltså jag har nästan bara ätit vego i veckan förutom igår då jag åt lite, lite räkor. Det känns så himla bra! Har länge velat bli vegetarian för det är ju liksom bara fördelar med att vara det ur både en hälso- och miljöaspekt men också när det kommer till den etiska och moraliska biten med att djur ska behöva lida etc etc, om nån undrar hur jag tänker och så! Även om jag personligen tycker det känns ganska självklart och känner att jag borde blivit vegetarian för längesen, men ja - bättre sent än aldrig som man säger. 
Har fått höra nån gång för längesen att jag ser ut som en vegeterian, haha glömmer aldrig det för det lät så kul. Hur ser ens en vegeterian ut? Haha, jag vetifan men lite kul ändå. Jag tog det i alla fall som en komplimang!
 
Hoppas ni mår bra! 
Peace out. 💫
 
Den finfina tröjan jag fick av finfina Ludwig. Yes, han vet vad jag gillar - både stickade tröjor och gult, full pott!
 
Min b-day cheesecake som blev SÅ magiskt GOD! Pappa ville till och med att jag skulle göra flera sådana till hans födelsedagsfest i mars och Ludwig ville ha sån på sin födelsedag med - en sån ära! Haha, jättekul att den blev bra.
Här är receptet om nån vill testa (för det vill ni!!) - https://www.ica.se/recept/daimcheesecake-722916/