Första veckan i februari.

Hej, bloggen min!
Hoppas ni mår bra där ute! Det är ju ändå helg, good times!
 
Den här veckan har jag varit så grymt dagvild och legat typ flera dagar före i huvudet men ändå tycker jag inte det känns som det är lördag redan? Haha, så knasigt. Och att jag fyller år imorgon kan jag inte heller förstå, känns inte som det?
Har haft några föreläsningar i veckan, gjort lite grupparbete, gått bredvid på PAVA och i onsdags var jag ute på Aka med Fanny, Jasmine och förfestade med Fannys nollor (som hon var fadder för på insparken), vilket var skoj!
 
Igår gick Ludwig och jag ut på en liten vandring/upptäcksfärd till Baslandia, som det kallas. Jag har velat dra dit ett tag nu och igår bestämde vi oss alltså för att gå dit vilket var spännande! Baslandia är en gammal dynamitfabrik från 40-talet där de förvarade och tillverkade sprängmedel och vapen av olika slag. I början av 2000-talet invigdes en nöjespark där vilken Ingvar Oldsberg var med och presenterade men den lades ner då ekonomin inte höll (Jkpg News). 
Det var flera olika stängda portar in till "berget" varav en av dem hade brutits upp så att man kunde gå in där. Vi gick in där och kom in till ett graffittimålat rum, varifrån det gick två olika gångar men vi vågade oss inte längre in tyvärr, hehe. Hade verkligen velat gå in och kolla där men det var rätt kusligt och väldigt mörkt när man väl kom in där så det får bli en annan gång när vi har någon bra ficklampa och sådär, haha.
Vi hade med oss varm choklad och tunnbröd vi fikade med där innan vi tog oss hem igen. En spännande och mysig liten utflykt!
 
Idag har jag varit och simmat och bastat. Så gött! Dock var bastun verkligen outhärdligt varm idag så klarade inte av att basta så länge som jag önskat. Brukar gilla när det är väldigt varmt och brukar sitta högst upp, så det var verkligen extremt varmt idag och jag var helt röd i fejset efter haha. Satt och pratade med en liten tjej i bastun som var så gullig. Hon såg min tatuering och frågade om det gör ont att tatuera sig så jag berättade om det för henne. Det var roligt!
 
Imorgon har jag bjudit hem de delar av familjen som hade möjlighet att komma på lite födelsedagsfirande. Jag ska göra en grönsakspaj och en cheesecake med Oreo och daim, tänkte jag. 
 
Ni får ha en fortsatt fin helg, läsare! xoxo
 
Baslandia.
 
Jag beställde en gul basker från Asos som jag fick hem häromdagen. Jag gillar den!