En update om januariläget.

Yoyoyo!
 
Hoppas allt står bra till med er som läser! Med mig är det i alla fall bara bra.
 
Har börjat nya terminen nu och kursen vi har nu heter Ledarskap i personcentrerad omvårdnad. Så det är alltså en kurs om ledarskap, bl.a. om hur man handleder t.ex. en student och sådär. Vi har ingen tenta i denna kurs (tack och lov! Varit så mycket tentor på senaste så skönt att slippa denna gång), men vi har istället fem olika uppgifter som antingen ska lämnas in eller bara redovisas, några grupparbeten och några individuella. 
 
Var ju ett litet tag sen jag bloggade senast, och det som hänt under den tiden är väl mest att jag pluggat till tenta och festat en del, haha. Varit på Sofias och Emmys examensfest, varit på Akademien och nu i helgen hade Jessica avskedsfest eftersom hon snart drar och pluggar i Australien. Aldrig festat så mycket som jag gjort på senaste tiden typ? För om man tänker juldagen och nyår också så har det ju blivit en hel massa partyparty. Haha, så skojigt!
 
Jag ska snart dra iväg då jag ska gå bredvid idag på PIVA (= psykiatriska intensivvårdsavdelningen). Sökte jobb där och ska nu få börja jobba som vikarie där. Så spännande! Men lite nervöst. Har aldrig jobbat kliniskt innan så det är ju inte konstigt kanske då det är nytt för mig, men det ska nog bli nog bra tror jag minsann.
 
KRAM 
 
Emmys och Sofias examensfest. De hade festen ihop med en annan tjej i deras klass, Evelina. Vi gick ju i samma klass från början men sen tog ju jag ett uppehåll. Men nu är alltså de sjuksköterskor och det var en jättekul fest!
 
Vi åt en massa god tapas på Jessicas avskedsfest. Supergott! Sedan körde vi lite lekar och spel och hade kul. 
 
Sov hos Ellen efter Jessicas fest. Vi hade en supermysig dag på söndagen i det soliga, härliga vintervädret. Gick en runda i skogen och fick massa snö i våra kängor (mindre nice), åkte spark med Ellens kusin Märta och åt god mat.
 
Igår var Ludwig och jag på stan för att fixa lite ärenden och vi passade på att käka lunch på nya favoritrestaurangen, Cyrano. Jag testade deras vegeteriska pizza och den var amazing!
Ludwig tog bilden med sin grymma mobilkamera på sin OnePlus 5 med porträttfunktionen.
 
Efter ett träningspass här hemma igår kväll gjorde jag en jättegod sallad. Körde en vegetarisk dag igår för jag vill verkligen äta mer vegetariskt så ska köra på några dagar i veckan då jag bara kör vego tänkte jag.
Det jag hade i salladen var: romansallad, halloumi, kikärtor, falafel, gurka, kiwi, sesamfrön, olivolja och hallonbalsamico. Mumsigt och så fint, right?