Matprat.

Goder kväller!
 
Jag är rätt hängig. Ludwig har varit förkyld i några dagar och nu verkar det som förkylningsviruset lyckats ta sig igenom mitt försvar också. Vaknade imorse med lite halsont och var dessutom väldigt snuvig. Har känt mig extremt trött sedan imorse, var en stund då jag var typ helt energilös tidigare, men har ändå varit iväg på ett seminarie idag samt fixat och donat en del så är inte helt utslagen men känner mig verkligen inte hundra. Misstänker att lite feber börjar krypa sig på nu, är väldigt varm.
Härliga tider, hörni (not)! Längtar så förbannat till våren nu alltså!
 
Det kändes jättebra när jag gick bredvid på PAVA förresten, blev inte PIVA som jag trodde så var alltså på psykiatriska akutvårdsavdelningen istället, som det står för. Så härliga människor där och jag ser mycket fram emot att jobba där i sommar!
 
Idag har jag/vi ätit en hel del gott! Jag gjorde en grönkålspasta till lunch, så smidigt att göra då det gick på knappt en kvart! Bara till att steka lite vitlök/annan lök om man vill, grönkål, ha in någon slags vätska som havremjölk (vilket jag hade och kan säga att det inte blev så väldans creamy av det tyvärr), mjölk, grädde eller vad man känner för/har hemma, koka upp pasta av nåt slag (jag hade spaghetti, som ni ser på bilden nedan) och sedan krydda med lite vad man känner för, salt och peppar rekommenderas i alla fall, och sedan kan man om man vill ha i lite rostade solroskärnor alternativt pinjenötter eller valnötter och toppa med lite fetaost. Det blev gott! Grönkål är underskattat! Väldans nyttigt också med en massa vitaminer och grejer.
 
Till mellis gjorde jag en smoothiebowl. Tänkte bara göra en vanlig smoothie först men eftersom jag bara tog halva bananen i smoothien då jag inte ville att banansmaken skulle ta över för mycket, så bestämde jag mig för att göra en bowl och använda resten av bananen som topping/dekoration. Jag hade även kiwi, fryst spenat och blåbär i. Hade dock önskat att jag hade fler roliga toppingalternativ men det blev helt okej ändå tycker jag. Ingen rolig färg på smoothien heller men whatevs!
 
I förmiddags förberedde Ludwig en pulled pork (fläskkarré) i crockpoten, så den åt vi ikväll i ett hamburgerbröd med creme fraiche, Sweet Baby Ray-sås och grönsaker. Det blev supergott! Inte tagit nån bild på den tyvärr men här är det receptet: https://www.crockpot.se/recept/pulled-pork/ 
 
Ha en fin helg!
 
Grönkålspasta.
 
Smoothieböwl!