Saker jag ser fram emot 2018.

Nu är jag tillbaka, redan, för jag fick ett ryck och kom på att jag kan skriva en liten lista med saker jag ser fram emot detta året. Here we go!
 
Resor
 
I maj ska vi åka till Berlin med farsan och Lotta för att fira pappsen som fyller jämnt nästa år. Det blir en weekend med bussresa till Berlin över Kristi Himmelfärds-helgen och det ser jag jättemycket fram emot då jag verkligen diggar Berlin!
 
Förhoppningsvis blir det en Spanienresa även detta år. Vi snackar om att dra dit över midsommar och jag hoppas verkligen det blir av för det hade varit så roligt!
 
 
Konsert
 
I juni ska jag på Katy Perry i Globen med Ludwigs mamma och systrar. Så roligt!
 
Jag hoppas verkligen på att det blir fler konserter eller kanske någon festival - det hade varit awesome för det är nåt av det roligaste jag vet med bra konserter/festivaler!
 
 
Musikalbum
 
MGMT - Little Dark Age: Gillade verkligen låten Little Dark Age och tror det kommer bli ett bra album! Förra albumet var jag inte jätteförtjust i så hoppas detta blir lite mer i min smak, men jag gillar alla deras tidigare album annars.
 
Gorillaz -  Title TBA*: OH YES! Så jäkla kul att de redan ska släppa ett nytt album igen. 
 
First Aid Kit - RuinsÄlskar känslan och melodierna de har i sina låtar och tycker de har gjort många bra låtar genom åren, så blir kul med ännu ett album.
 
My Morning Jacket - Title TBA*Tycker de gör så cool musik och älskade verkligen deras album Circuital som släpptes för rätt många år sen men de har gjort en del bra efter det också!
 
Vampire Weekend - Title TBA*: Ett annat band som också gjort mycket bra musik och som jag lyssnat på länge. Längesen de släppte nytt också så det blir roligt!
 
*TBA = to be announced
 
 
Filmer
 
Black Panther: Faktiskt den film jag är mest taggad på! För det första älskar jag typ alla Marvel-filmer men sen tror jag nog att filmen kommer vara så sjukt cool med den världen de bor i och dessutom är jag ju så fascinerad av den afrikanska kulturen så tror jag kommer ÄLSKA det.
 
Deadpool 2: Jag älskar Deadpool, han är bara så sex haha. Nä nu ska jag inte sexualisera för mycket här men han är cool och jag rådiggade första filmen så jag tror och hoppas verkligen tvåan blir minst lika bra!
 
The Shape of Water: Guillermo del Toros nya film! Han som gjort Pan's Labyrinth bl.a. Denna verkar väldigt intressant och handlar om nån amfibibievarelse som hålls fången i något labb under kalla kriget på 60-talet. Ser jag mycket fram emot att se!
 
Avengers Infinity War: Kan ju inte bli annat än episkt! Blir kul att se hur det får ihop filmen med så jädrans många karaktärer, blir spännande!
 
Aquaman: Alltså jag älskade Aquaman i Justice League. Jason Mamoa är så grymtjäkladundermega cool som Aquaman, grrr! Haha, nej jag sexualiserar igen, damn! Men jag gillade hans karaktär, ska bli riktigt kul att se mer av honom och hans värld.
 
Isle of Dogs: Wes Andersons nya film som är i stop motion, som jag älskar, och som handlar om hundar i ett dystopiskt Japan där hundarna satts i karantän på en ö efter att en influensa brutit ut. Den verkar riktigt cool ut!
 
 
Serier
 
Maniac: En ny serie som kommer till Netflix. Den beskrivs som en mörk komedi och utspelar sig på ett mentalsjukhus och handlingen kommer grunda sig i huvudkaraktärernas galna fantasier. Den är regisserad av Cary Fukunaga - regissören till True Detectives första säsong och bl.a. Emma Stone och Jonah Hill spelar några av huvudrollerna. Nice!
 
Daredevil, säsong 3: Jag tycker Daredevil är en av de coolaste Marvel-karaktärerna på grund av att han är så skillad men ändå inte så overkill liksom och jag gillar skådisen som spelar honom - så jag är taggad på ännu en säsong!
 
Westworld, säsong 2: En jäkligt grym serie så det är klart jag ska se nya säsongen. 
 
The Handmaid's Tale, säsong 2: Vet inte riktigt vad jag tycker om denna serie, egentligen. Eller alltså jag tycker ju den är bra men den är så sjukt dystopisk och mörk. Den är ju cool fast jag vet inte vad jag tycker om hela grejen, storyn och sakerna som händer. Den är mest väldigt skum typ men spännande så vill ändå fortsätta kolla och se vad som händer, haha. 
 
- Tror i alla fall inte jag missat nåt jag ser fram emot nu men det kan ju hända och då kan det bli att jag tillägger det här i efterhand eller så, haha. 
 
Avslutningsvis bjuder jag på en charmig, random webcam-bild jag pimpade lite i Paint, hehe..